SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Świat Wiedzy” liderem miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele historycznych po trzech kwartałach

W trzech pierwszych kwartałach 2016 r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku wyniosła 103 467 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 4,55 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,40 proc. do 58 726 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 151 egz., po spadku o 9,13 proc.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 720 egz. (obniżyła się ona o 11,78 proc.).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach ub.r. wyniósł 17 952 egz., po spadku o 17,90 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

ZKDP

I-III kwartał

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

161 213

103 467

103 467

161 978

108 398

108 398

-4,55%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

102 237

58 913

58 726

121 800

62 348

62 075

-5,40%

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

58 502

24 959

23 151

59 639

25 531

25 476

-9,13%

Newsweek Polska Historia

41 610

20 794

20 720

47 106

23 590

23 486

-11,78%

Focus Historia

36 156

17 952

17 952

42 126

21 866

21 866

-17,90%

We wrześniu 2016 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 10,01 proc. do 109 759 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 73 783 egz., po wzroście o 18,37 proc. - jedynym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.

Wśród tytułów historycznych z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował miesięcznik „W Sieci Historii” z 22 861 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował jednak stratę, wynoszącą 7,31 proc.

Na drugie miejsce spadł magazyn „Newsweek Historia” (21 853 egz.; w dół o 17,77 proc. - najbardziej wśród pism popularnonaukowych i historycznych).

Trzeci był tytuł „Focus Historia” (18 342 egz.; - 10,37 proc.).

ZKDP

wrzesień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

170 003

109 759

109 759

169 994

121 969

121 969

-10,01%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

107 960

73 920

73 783

125 000

62 701

62 335

18,37%

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

59 742

26 891

22 861

57 900

24 693

24 663

-7,31%

Newsweek Polska Historia

39 998

21 928

21 853

44 000

26 664

26 577

-17,77%

Focus Historia

35 000

18 342

18 342

39 010

20 463

20 463

-10,37%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele historycznych po trzech kwartałach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl