SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Świeże produkty sprzedają się coraz lepiej w internecie

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat o 15 proc. wzrosła wartość zakupów online pakowanych i świeżych artykułów spożywczych - wynika z badań Nielsena. W tym okresie wartość handlu elektronicznego w branży FMCG wzrosła o 70 mld dolarów.

95 proc. konsumentów na świecie, którzy mają dostęp do internetu, dokonało zakupów online - pokazuje tegoroczny raport Nielsena Connected Commerce, który analizuje zwyczaje konsumentów w zakresie zakupów online. To o 1 proc. więcej niż rok wcześniej i 2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2016.

Co czwarty (26 proc.) konsument kupił w ciągu ostatnich dwóch lat świeży artykuł spożywczy przez internet (+15 proc.). Według analityków Nielsena przyczynia się to do ogólnego wzrostu handlu elektronicznego w sektorze FMCG, który wzrósł na całym świecie o około 70 mld dolarów.

Co kupujemy najczęściej w internecie

W handlu internetowym trzema największymi kategoriami pozostają moda, podróże i książki (odpowiednio 61 proc., 59 proc. i 49 proc. konsumentów kupujących w ramach tej kategorii).

Tymczasem do kategorii odnotowujących Największe wzrosty aktywności w notuje się w kategoriach: dostawy do restauracji, gdzie zakupy deklaruje co trzeci zapytany konsument (wzrost o 2 pkt w porównaniu z 2017 r.), pakowane artykuły spożywcze (wzrost o 3 pkt. do 30 proc.) oraz świeże artykuły spożywcze (wzrost o 2 pkt do 26 proc.).

- Podróże, moda i książki są typowymi kategoriami dla osób, które po raz pierwszy robią zakupy online, ale w miarę jak poziom ich zaznajomienia, komfortu i zaufania wzrasta, ich repertuar kategorii rozszerza się na takie obszary jak uroda, pielęgnacja osobista i produkty dla niemowląt, a następnie konsument taki przenosi się jeszcze dalej do kategorii opakowanych i świeżych artykułów spożywczych, o czym świadczy znaczący skok, jaki widzieliśmy w ostatnich latach w dziedzinie zakupów online w sektorze spożywczym i dostaw żywności - twierdzą autorzy raportu Nielsena.

Świeże produkty spożywcze: wzrost zaufania do kupowania w sieci

Raport Nielsena pokazuje, że konsumenci są bardziej otwarci na zakup pakowanych i świeżych artykułów spożywczych online, gdy oferuje im się pewne opcje zakupu i zapewnienia jakości.

Prawie połowa (49 proc.) konsumentów stwierdziła, że gwarancja zwrotu pieniędzy za produkty, które nie odpowiadają zamówionemu produktowi, zachęciłaby ich do zakupów online. Kolejne 45 proc. konsumentów zachęca usługa wymiany produktu w ten sam dzień dla produktów niedostępnych. 44 proc. poszukuje z kolei bezpłatnych usług dostawy w przypadku zakupów powyżej kwoty minimalnej.

Dołącz do dyskusji: Świeże produkty sprzedają się coraz lepiej w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl