Sztuczna inteligencja przygotuje reklamy JPMorgan Chase. "To przyszłość marketingu"
JPMorgan Chase i firma Persado nawiązały współpracę, która obejmie tworzenie tekstów reklamowych przez sztuczną inteligencję. - Rozwiązania typu Persado to przyszłość marketingu. Nie oznacza to, że zabraknie pracy dla copywriterów, natomiast będzie ona miała inny charakter - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Mikołaj Szymański, managing partner Kerris Group.
JPMorgan Chase i Persado podpisały umowę na pięć lat. Porozumienie poprzedziły testy, w ramach których sprawdzano skuteczność komunikatów pisanych przez maszyny z przygotowanymi przez zespół copywriterów. Okazało się, że konwersja z reklam autorstwa sztucznej inteligencji (AI) była niemal dwa razy wyższa niż w przypadku komunikatów, które wyszły spod ręki człowieka. Liczba kliknięć w reklamę od AI była o 450 proc. wyższa niż w przypadku przekazu tradycyjnego.
Materiały reklamowe będą powstawać na podstawie analizy słów kluczowych, tagów i mechaniki machine learningu.
- Technologia Persado jest niezwykle obiecująca. Przygotowała od nowa takie teksty i nagłówki, których marketer, bazując na wiedzy i doświadczeniu, zapewne by nie przygotował. Mamy nadzieję, że wykorzystamy Persado nie tylko w marketingu, ale i komunikacji wewnętrznej naszej firmy - ocenia Kristin Lemkau, CMO JPMorgan Chase.
AI przyszłością marketingu
Czy śladem JPMorgan Chase pójdą inne firmy? - Rozwiązania typu Persado to przyszłość marketingu. Nie oznacza to, że zabraknie pracy dla copywriterów, natomiast będzie ona miała inny charakter. Zespoły agencyjne staną przed nowymi obowiązkami i wyzwaniami, a do wewnętrznych briefingów dołączą koledzy-algorytmy, komunikujący się zero-jedynkowo - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Mikołaj Szymański, managing partner Kerris Group.
Ekspert podkreśla, że z biznesowego punktu widzenia wykorzystanie sztucznej inteligencji należy oceniać przez pryzmat wartości generowanej dla firmy. - Najczęściej szuka się jej wokół dwóch obszarów. Pierwszy to optymalizacja kosztowa i procesowa - zmniejszenie zaangażowania zasobów ludzkich najczęściej niesie za sobą mniejsze nakłady finansowe w dłuższej perspektywie oraz minimalizację ryzyka błędów. Drugim jest poprawa wyników, ponieważ wyspecjalizowane algorytmy są w stanie analizować zbiory danych i testować hipotezy z szybkością niedostępną dla ludzkiego mózgu - ocenia Mikołaj Szymański.
Nasz rozmówca uważa, że w przypadku Persado wartość dodana polega także na tym, że pracownicy kreatywni zyskują przestrzeń czasową na inne działania.
Choć rozwiązanie stosowane jest na razie w USA, to Mikołaj Szymański nie ma wątpliwości - na pewno zawita i do Polski.
- Należy mieć jednak świadomość, że ze względu na stosunkowo niską atrakcyjność naszego rynku, liczbę osób mówiących w języku polskim, a także skomplikowaną gramatykę i ortografię, sytuacja będzie pewnie podobna, jak w przypadku Alexy, Siri czy Asystenta Google. Chwilę poczekamy, a początki będą trudne - prognozuje managing partner Kerris Group.
Sztuczną inteligencję w reklamie starają się także wdrażać inne firmy. Mastercard testuje AI do kreowania reklam wizualnych - zauważa "Wall Street Journal".
Dołącz do dyskusji: Sztuczna inteligencja przygotuje reklamy JPMorgan Chase. "To przyszłość marketingu"
Jak to kto ? Sztuczna inteligencja.