SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile i Ferreo z dużymi wzrostami reklamowymi, w dół Lidl i P&G, Aflofarm liderem (TOP 10)

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. tradycyjne media zarobiły na reklamach 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Liderem wśród reklamodawców pozostaje Aflofarm, ale dynamika jego wydatków jest niemal czterokrotnie niższa niż całego rynku. Mniej na wsparcie wydają z kolei Lidl Polska i Procter & Gamble Polska.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie styczeń-luty br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach ponad 4,3 mld zł. Było to 12 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą, pozostaje niezmiennie już od dłuższego czasu, firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie zainwestowała w promocję swoich marek w tradycyjnych mediach 388,9 mln zł. Było to zaledwie 3,3 proc. więcej niż przed rokiem. Dynamika była niemal czterokrotnie niższa od wzrostu całego rynku.

Pabianicka spółka kilkanaście dni temu została wezwana przez Główny Inspektorat Farmaceutyczny do wstrzymania emisji reklam promujących syrop i tabletki Neosine, gdyż wg GIF wprowadzały one w błąd.

Drugie miejsce na podium utrzymał dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 162,3 mln zł (wzrost o 31,9 proc.). Z kolei trzecim pod względem wydatków reklamodawców był operator komórkowy Orange Polska, który zwiększył nakłady na reklamę o 21,4 proc., do 84,5 mln zł. Orange przez najbliższe dwa lata zamierza działać według nowej strategii: chce poprawić jakość sieci oraz przyciągnąć nowych klientów dzięki lepszej jakości oferty i obsługi.

Do grona reklamodawców, którzy przez dwa pierwsze miesiące najbardziej zwiększyli wydatki reklamowe należeli T-Mobile Polska, Ferrero Polska oraz Unilever Polska. T-Mobile wydał 68,5 proc. więcej (58,3 mln zł), Ferrero - 41,7 proc. więcej (68,1 mln zł), a Unilever - 30,5 proc. więcej (59,8 mln zł). W obecnej kampanii ofertę T-Mobile wspólnie z Tomaszem Kotem promuje Kinga Preis. Ferrero z kolei mocno reklamowało swoje słodycze m.in. przy okazji walentynek. Marketer wspierał też markę Kinder Bueno - pokazując w reklamach fantazyjną podróż pociągiem Orient Express.

Wydatki USP Zdrowie wzrosły o 20 proc., do 62,7 mln zł, a spółki P4 - operatora sieci Play - o 15,7 proc., do 56,2 mln zł. W omawianym okresie mniej na reklamy wydali: Procter & Gamble Polska oraz Lidl Polska. Pierwszy marketer zredukował nakłady na promocję w tradycyjnych mediach o 8,1 proc., do 57 mln zł, natomiast sieć dyskontów - o 2,3 proc., do 60,5 mln zł. P&G w najnowszej, globalnej kampanii marki Always przekonuje, że jest za mało kobiecych emotikonów.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2015

I-II 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

376 468 063 zł

388 858 503 zł

3,3

KINO ŚWIAT

123 064 603 zł

162 278 421 zł

31,9

ORANGE POLSKA

69 577 353 zł

84 482 245 zł

21,4

FERRERO POLSKA

48 061 585 zł

68 099 172 zł

41,7

USP ZDROWIE

52 235 158 zł

62 689 714 zł

20

LIDL POLSKA

61 926 708 zł

60 532 446 zł

-2,3

UNILEVER POLSKA

45 857 399 zł

59 846 939 zł

30,5

T-MOBILE POLSKA

34 590 187 zł

58 290 461 zł

68,5

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

62 010 297 zł

56 983 931 zł

-8,1

P4

48 552 361 zł

56 162 015 zł

15,7

razem

3 838 236 907 zł

4 301 160 608 zł

12

Dołącz do dyskusji: T-Mobile i Ferreo z dużymi wzrostami reklamowymi, w dół Lidl i P&G, Aflofarm liderem (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
i kampanie t mobiel widać, również są na super poziomie wiec pieniądze zdecydowanie dobrze zainwestowane
0 0
odpowiedź
User
Piotr
No T-mobile ma super kampanię reklamową, z głową zrobioną. Wyróżnia się.
0 0
odpowiedź