Duża awaria w T-Mobile Polska, problemy z połączeniami i internetem
We wtorek od rana użytkownicy sieci T-Mobile Polska mieli do czynienia z awariami: nie działa głównie internet mobilny. Problemy ma też domena Home.pl.
O awariach informował serwis Downdetector.pl. Użytkownicy zgłaszali awarie przede wszystkim internetu mobilnego (60 proc. przypadków) oraz sieci komórkowej (33 proc.). Nie działa nawet korporacyjna strona T-Mobile Polska pod adresem firma.t-mobile.pl.
Tuż po godz. 10 T-Mobile Polska na Twitterze poinformowało, że „dziś rano wystąpiły problemy z naszymi systemami, co spowodowało przejściowe utrudnienia w obsłudze klienta oraz działaniu transmisji danych w części ofert. Zidentyfikowaliśmy już przyczynę awarii i usunęliśmy ją. Przywracamy poprawne funkcjonowanie wszystkich usług. Przepraszamy klientów za niedogodności. Sieć z każdą chwilą działa coraz stabilnej i w okolicach godziny 11 wszystkie utrudnienia powinny ustąpić”. Jak jednak widać w komentarzach pod wpisem, utrudnienia występują i po godz. 12.
1/2 Drodzy klienci, dziś rano wystąpiły problemy z naszymi systemami, co spowodowało przejściowe utrudnienia w obsłudze klienta oraz działaniu transmisji danych w części ofert. Zidentyfikowaliśmy już przyczynę awarii i usunęliśmy ją.
— T-Mobile Polska (@TMobilePolska) June 13, 2023
W poniedziałek problemy odnotowała również obsługująca serwery, strony www i skrzynki e-mailowe domena Home.pl.
„Informujemy, że od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do strony home.pl (w tym - poczty i panelu), a także usług klientów. Przepraszamy za powstałe problemy. Pracujemy nad tym, aby dostęp do usług został przywrócony jak najszybciej” - napisano na Twitterze Home.pl.
Informujemy, że od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do strony https://t.co/aeEjbZLRfF (w tym - poczty i panelu), a także usług klientów. Przepraszamy za powstałe problemy. Pracujemy nad tym, aby dostęp do usług został przywrócony jak najszybciej.
— home_pl (@home_pl) June 13, 2023
"W dniu 13 czerwca z powodu niezależnych od home.pl problemów technicznych zewnętrznego dostawcy naszych kluczowych usług infrastrukturalnych i sieciowych część usług Klientów przestała działać. Skala dzisiejszej awarii była rozległa, a problemy z niedostępnością dotknęły wielu operatorów usług internetowych w Polsce" - przekazało nam po południu biuro prasowe Home.pl.
"Pomimo, że część usług może jeszcze nie być w pełni dostępna, to zapewniamy, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Obecnie intensywnie pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem dostępu do każdej z usług" - dodano.
Na koniec marca T-Mobile Polska obsługiwał 12,55 mln użytkowników, o 708 tys. więcej niż rok wcześniej. Operator podkreśla, że osiągnął wzrosty we wszystkich grupach klientów: abonamentowych, prepaidowych, indywidualnych i biznesowych.
Dołącz do dyskusji: Duża awaria w T-Mobile Polska, problemy z połączeniami i internetem