T-Mobile Polska z 11,22 mln klientów i 1,62 mld zł wpływów, mocno w górę internet LTE
Na koniec września br. T-Mobile Polska miał 11,22 mln klientów, o 414 tys. mniej niż kwartał wcześniej. Operator zyskał abonentów, a stracił użytkowników prepaidowych. Jego przychody zmalały w skali roku o 1,1 proc., a w skali kwartału wzrosły o 8 proc.
Liczba abonentów T-Mobile Polska na koniec września br. wynosiła 6,54 mln, o 25 tys. więcej niż na koniec września. Operator miał też 4,68 mln klientów prepaidowych, o 439 tys. mniej niż trzy miesiące wcześnie.
T-Mobile podkreśla, że w ciągu kwartału osiągnął dodatni bilans liczby abonentów pierwszy raz od trzech lat.
- W trzecim kwartale widać już wyraźnie efekty wprowadzanych w firmie zmian, polegających na zdecydowanym postawieniu na jakość relacji z klientami. Uprościliśmy faktury, oferujemy SuperNet oraz podsumowanie umowy na jednej stronie, rejestracja numerów prepaid jest dostępna w największej liczbie kanałów. Oferujemy klientom sieć o doskonałych parametrach z największym zasięgiem LTE w kraju - wylicza Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.
Przychody T-Mobile Polska w minionym kwartale wyniosły 1,62 mld zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej i o 8 proc. więcej niż w drugim kwartale br. W segmencie usług mobilnych spółka zanotowała 1,51 mld zł wpływów (1,4 proc. mniej niż rok wcześniej), a z pozostałej działalności (m.in. usług stacjonarnych oraz ICT) - 113 mln zł, o 2,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Podobnie jak przychody zmieniły się wskaźniki zyskowności: w skali roku skorygowana EBITDA zmalała o 21,2 proc. do 543 mln zł, a marża EBITDA - o 8,6 pkt proc. do 33,5 proc., natomiast w skali kwartału pierwszy wskaźnik wzrósł o 8,6 proc. do 543 mln zł, a drugi - o 4,3 pkt proc. do 33,5 proc.
Na koniec października oferowany przez T-Mobile Polska internet LTE docierał do 98 proc. Polaków (wobec 83 proc. na koniec ub.r.). W sierpniu br. klient sieci wykorzystał przeciętnie 1,12 GB limitu internetowego, ponad dwa razy więcej niż w grudniu ub.r.
W br. wydatki inwestycyjne (CAPEX) T-Mobile Polska wyniosły 4,72 mld zł. Firma w niecałe 9 miesięcy od pozyskania częstotliwości 800 MHz udostępniła ponad tysiąc stacji bazowych wykorzystujących to pasmo do świadczenia usług w technologii LTE
T-Mobile Polska od początku br. prowadzi intensywne działania reklamowe oparte na konwencji muzycznej z udziałem wielu znanych osób: w rozpoczętej niedawno bożonarodzeniowej kampanii występują Agnieszka Szulim i Piotr Kędzierski, do rejestrowania numerów na kartę zachęca Cleo, twarzami marketingowymi taryf Supernet są Maja Ostaszewska i Piotr Stramowski, a wcześniej sieć promowali m.in. Patricia Kazadi, Kinga Preis, Tomasz Kot i Robert Lewandowski. Według danych Kantar Media cennikowo na reklamy w mediach pozainterentowych firma w trzech kwartałach br. wydała 286,2 mln zł, o 32,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Operator podaje, że w efekcie świadomość Top of Mind jego marki wzrosła w skali roku z 19 do 23 proc., a świadomość spontaniczna - z 68 do 74 proc.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z 11,22 mln klientów i 1,62 mld zł wpływów, mocno w górę internet LTE