Tablica.pl najczęściej oglądanym spotem, Kinder Niespodzianka na czele kanałów (TOP marek i reklam na YouTube w 2013 r.)
W 2013 roku najchętniej oglądaną polską reklamą na YouTube był spot Tablica.pl z piratem sprzedającym lampę. Ogółem najwięcej odsłon zgromadziły filmiki na kanale Kinder Niespodzianka.
Zdecydowanym zwycięzcą wśród polskich kanałów firm i marek na YouTube w 2013 był kanał Kinder Niespodzianka, na którym umieszczane są bajki dla dzieci. Opublikowane na nim filmiki zanotowały blisko 11 milionów odsłon przy wzroście liczby subskrybentów o 3,5 tys. - wynika z raportu IRCenter przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Wśród kanałów pełniących funkcje typowo reklamowe najpopularniejsze były te marek telekomunikacyjnych: Serca i Rozumy, Play, Orange i Plusa, a ponadto Samsunga oraz Nivei. W zestawieniu znalazły się też dwie marki, które swoje wysokie pozycje zawdzięczają udanym kampaniom reklamowym - Dove za sprawą reklam „Dove Beauty Sketches” (przeczytaj więcej i obejrzyj ją) oraz „Nieśmiała kamera” (obejrzyj ją) oraz eurobank od prowadzący w ciągu ostatnich miesięcy kampanię „Taksówką do marzeń".
>>> Evian, Dove i Internet Explorer z najpopularniejszymi reklamami 2013 roku na YouTube (wideo)
W segmencie e-commerce zdecydowanym liderem została Tablica.pl, a w branży ubezpieczeń największą popularnością cieszył się kanał Grupy PZU za sprawą spotu „Nawet najlepsi zrobią wszystko, żeby pracować w PZU” (przeczytaj więcej i obejrzyj go). Wśród produktów dla młodych rodziców wyróżnia się kanał Nestle - Zdrowy Start w przyszłość, będący uzupełnieniem dla profilu marki na Facebooku. W segmencie produktów spożywczych wysoką pozycję utrzymują kanały marek Knorr i Kasia.
W zestawieniu TOP50 najpopularniejszych polskich kanałów marek na YouTube w 2013 znalazły się również nowo założone kanały: NJU Mobile, Reserved TV oraz Nestle CPW. Największy przyrost nowych subskrybentów zanotowały kanały skierowane do graczy: Electronic Arts i Playstation Polska, a ponadto NJU Mobile.
LP | KANAŁ | WYŚWIETLENIA W 2013 | DYNAMIKA 2013 | SUBSKRYBENCI W 2013 |
1. | Kinder Niespodzianka | 10 994 830 | 43,1% | 3 528 |
2. | Serce i Rozum | 7 913 270 | 30,6% | 3 567 |
3. | Play Mobile TV | 7 293 661 | 56,7% | 4 564 |
4. | Lidl Polska | 7 226 039 | 82,8% | 1 003 |
5. | Samsung Polska | 7 096 692 | 40,9% | 3 316 |
6. | Nivea Polska | 6 711 628 | 63,0% | 3 698 |
7. | Bank Millenium | 6 104 109 | 86,9% | 1 305 |
8. | Orange Polska | 5 509 936 | 53,8% | 1 772 |
9. | Plus GSM | 5 299 154 | 51,4% | 8 049 |
10. | Klub Dove | 5 029 150 | 80,7% | 513 |
11. | Tablica.pl | 4 635 104 | 96,0% | 113 |
12. | Electronic Arts Polska | 4 235 892 | 15,5% | 8 273 |
13. | Eurobank | 3 869 106 | 70,4% | 403 |
14. | Grupa PZU | 3 604 115 | 78,6% | 135 |
15. | T-Mobile Trendy | 3 583 741 | 38,5% | 1 634 |
16. | Škoda Auto Polska | 3 191 408 | 46,6% | 737 |
17. | Nestle. Zdrowy Start | 3 143 959 | 75,7% | 77 |
18. | Vectra | 3 103 148 | 63,3% | 59 |
19. | Knorr. Co dziś na obiad? | 3 075 105 | 34,6% | 4 122 |
20. | Nju Mobile | 2 667 506 | 100,0% | 5 317 |
21. | USP Zdrowie | 2 533 961 | 99,7% | 20 |
22. | Tesco Polska | 2 507 544 | 47,0% | 746 |
23. | Leroy Merlin Polska | 2 301 169 | 22,6% | 3 094 |
24. | Winiary. Szkoła gotowania | 2 191 292 | 43,6% | 401 |
25. | Electronic Arts Sports | 2 138 713 | 50,1% | 4 084 |
26. | Nivea for Men | 2 118 069 | 59,9% | 3 641 |
27. | PKO BP | 2 105 649 | 55,4% | 223 |
28. | ING Bank Śląski | 2 064 077 | 23,7% | 274 |
29. | Kasia. Moje Ciasto | 1 854 244 | 29,3% | 3 175 |
30. | Reserved TV | 1 791 253 | 100,0% | 578 |
31. | Microsoft PL | 1 789 727 | 56,8% | 87 |
32. | Cenega Polska | 1 697 127 | 58,6% | 2 245 |
33. | Vichy Polska | 1 666 727 | 94,4% | 66 |
34. | Tymbark TV | 1 655 723 | 87,4% | 1 395 |
35. | Play Station Polska | 1 651 440 | 57,0% | 6 993 |
36. | Mercedes Benz Polska | 1 618 073 | 44,4% | 198 |
37. | Tiger Power | 1 499 920 | 88,3% | 531 |
38. | T-Mobile | 1 404 955 | 35,3% | 323 |
39. | Gillette Polska | 1 383 682 | 42,5% | 63 |
40. | Tic Tac. Świeżość w dwóch słowach | 1 221 416 | 27,8% | 84 |
41. | Netia. Wolność Wyboru | 1 215 311 | 36,3% | 106 |
42. | Nestle CPW Poland | 1 136 719 | 100,0% | 40 |
43. | Getin TV | 1 105 858 | 97,4% | 122 |
44. | Beko Polska | 1 100 381 | 36,2% | 300 |
45. | Philips Polska | 1 055 628 | 49,6% | 108 |
46. | USP Ibuprom | 1 013 064 | 75,2% | 13 |
47. | Open Finance TV | 972 283 | 95,3% | 25 |
48. | Sony Polska | 944 905 | 56,4% | 1 038 |
49. | L`oreal Paris Polska | 936 380 | 23,8% | 335 |
50. | UPC Polska | 922 181 | 48,8% | 111 |
Na kolejnej podstronie ranking najpopularniejszych reklam
1 2
Dołącz do dyskusji: Tablica.pl najczęściej oglądanym spotem, Kinder Niespodzianka na czele kanałów (TOP marek i reklam na YouTube w 2013 r.)