Tablica.pl rekordowo popularna, Allegro.pl traci odsłony i czas
Po starcie w nowej wersji Allegro.pl notuje zdecydowanie mniej odsłon, a użytkownicy spędzają znacznie mniej czasu niż wcześniej. Za to Tablica.pl - drugi największy serwis e-commerce Grupy Allegro - po dużym wzroście osiągnął rekordową odwiedzalność.
W lipcu br. Allegro.pl odwiedziło 12,22 mln użytkowników, którzy wykonali 2,55 mld odsłon (z czego 58,6 mln to mobilne odsłony krajowe), a każdy spędził w nim średnio 2 godziny i 56 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu z lipcem ub.r. serwis zyskał 1,72 mln użytkowników (to wzrost o 16,3 proc.), przy czym wynika to z wprowadzonych od kwietniowych wyników zmian w Megapanelu (przeczytaj o nich więcej) - to z marca na kwiecień skokowo zwiększyła się liczba użytkowników serwisu.
Jednocześnie Allegro.pl zanotowało w lipcu br. 1,28 mld odsłon mniej niż rok wcześniej (to spadek o 33,4 proc.), a czas spędzany w serwisie przez przeciętnego użytkownika zmalał o ok. godzinę (czyli o 25,2 proc.). Witryna zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku notuje mniejszą odwiedzalność w miesiącach letnich, jednak w br. spadki są znacznie głębsze. W ub.r. Allegro miało w lipcu o 1,18 mld odsłon mniej niż w styczniu (spadek o 23,6 proc.) oraz o godzinę i 16 minut krótszy czas na użytkownika (24,3 proc. w dół), natomiast w br. zanotowało w lipcu 2,17 mld odsłon mniej niż w styczniu (spadek o 45,9 proc.) oraz 2 godziny i 29 minut mniej (45,8 proc. w dół).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lipcu 2013
Przypomnijmy, że w połowie lutego br. Allegro.pl zostało udostępnione w gruntownie zmienionej wersji (przeczytaj o tym więcej). W sierpniu w serwisie zakończono handel złotem i srebrem (więcej na ten temat), a z początkiem października witryna zaczyna wysyłać sprzedawcom faktury w wersji elektronicznej (więcej o tym).
>>> Allegro.pl reklamuje się jako pełne pomysłów (wideo)
- Skokowy spadek liczby odsłon jest konsekwencją zmiany sposobu ładowania list ofert przy przełączaniu pomiędzy kolejnymi stronami list z ofertami oraz podczas zmiany sposobu sortowania list ofert. Podczas wykonywania tych czynności nie przeładowuje się cały kontent strony, a jedynie lista z ofertami. W konsekwencji, takie przeładowanie strony, nie jest uznawane przez Gemiusa jako odsłona, ponieważ zgodnie z definicją odsłoną nazywamy pełne przeładowanie strony (a nie jej części). Na spadek odsłon wpływ ma również wprowadzenie warstw, dzięki którym użytkownicy mogą szybko dotrzeć do interesujących ich kategorii bez konieczności generowania pośrednich odsłon - tłumaczy Anna Tokarek z biura prasowego Grupy Allegro. - Natomiast na średni czas spędzany w serwisie przez użytkownika znaczny wpływ ma kwietniowa zmiana metodologii w badaniu Gemius Audience/Megapanel . Jak można zauważyć, w kwietniu znacząco wzrosła liczba real users większości serwisów, a biorąc pod uwagę fakt, iż wskaźnik ten znajduje się w mianowniku przy liczeniu średniego czasu na użytkownika, z pewnością przyczynia się do pomniejszenia średniego czasu na użytkownika - dodaje Tokarek.
Odwiedzalność Allegro.pl w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
| real users | odsłony ogółem | odsłony krajowe mobilne | czas na użytkownika |
I 2012 | 10 727 870 | 5 019 584 993 | 26 222 520 | 5:11:09 |
II 2012 | 10 683 249 | 4 913 672 374 | 29 191 544 | 5:02:24 |
III 2012 | 10 813 256 | 5 103 577 187 | 32 949 631 | 5:07:32 |
IV 2012 | 10 709 473 | 4 455 658 408 | 35 526 325 | 4:31:42 |
V 2012 | 10 548 407 | 4 288 956 469 | 36 738 629 | 4:23:37 |
VI 2012 | 10 625 224 | 3 927 274 058 | 36 543 023 | 3:57:24 |
VII 2012 | 10 508 047 | 3 836 241 742 | 39 177 597 | 3:55:25 |
VIII 2012 | 10 577 471 | 3 991 619 655 | 43 728 708 | 4:03:39 |
IX 2012 | 10 315 217 | 4 124 934 434 | 49 096 515 | 4:16:43 |
X 2012 | 10 303 223 | 4 540 296 713 | 58 492 611 | 4:41:50 |
XI 2012 | 10 418 508 | 4 859 534 813 | 68 337 202 | 4:58:25 |
XII 2012 | 10 442 649 | 4 660 064 548 | 75 584 252 | - |
I 2013 | 10 292 582 | 4 721 061 834 | 84 114 666 | 5:24:47 |
II 2013 | 10 278 232 | 4 292 896 677 | 79 806 880 | 5:00:54 |
III 2013 | 10 563 413 | 4 563 387 966 | 94 355 691 | 5:13:40 |
IV 2013 | 12 293 085 | 3 258 396 030 | 64 481 737 | 3:38:21 |
V 2013 | 12 194 700 | 2 831 385 544 | 54 123 032 | 3:23:41 |
VI 2013 | 12 134 105 | 2 551 137 398 | 51 671 402 | 3:04:23 |
VII 2013 | 12 224 529 | 2 554 283 387 | 58 612 017 | 2:56:03 |
Za to Tablica.pl, skupiająca się na ogłoszeniach lokalnych, zanotowała w ostatnim okresie duży wzrost odwiedzalności. Liczba użytkowników serwisu - wcześniej wynosząca od 2,7 do 3,7 mln - skokowo wzrosła z marca na kwiecień br. (w związku ze zmianami w Megapanelu). W efekcie w lipcu br. witrynę odwiedziło o 3,03 mln internautów więcej niż rok wcześniej - to wzrost o 113,3 proc.
>>> Pirat sprzedający lampę reklamuje Tablica.pl (wideo)
Z kolei liczba miesięcznych odsłon Tablica.pl systematycznie rośnie od jesieni ub.r. W lipcu br. serwis zanotował ich 751,3 mln - o 463,1 mln więcej niż w lipcu ub.r. (wzrost o 160,7 proc.), a o 153,6 mln więcej niż w styczniu br. (to 25,7 proc. w górę). Zarówno pod względem liczby odsłon, jak i użytkowników witryna zanotowała w lipcu rekordowe wyniki.
Jednocześnie po zmianach w Megapanelu Tablica.pl notuje znacznie mniejszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika. W pierwszych trzech miesiącach br. wyniósł on po ponad dwie godziny (w marcu prawie 2,5 godziny), żeby w kolejnych miesiącach zmaleć do mniej więcej półtorej godziny. Jednak w skali roku i pod tym względem serwis zanotował wzrost - w lipcu br. przeciętny użytkownik spędził w nim o 13 minut dłużej niż w lipcu ub.r. (to 19,4 proc. w górę).
Odwiedzalność Tablica.pl w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
| real users | odsłony ogółem | odsłony krajowe mobilne | czas na użytkownika |
I 2012 | 3 510 466 | 301 981 519 | 1 507 116 | 0:58:12 |
II 2012 | 3 557 461 | 324 135 105 | 1 888 621 | 1:01:43 |
III 2012 | 3 690 071 | 331 920 259 | 2 594 878 | 1:00:53 |
IV 2012 | 2 868 576 | 215 980 482 | 1 040 374 | 0:51:34 |
V 2012 | 2 956 380 | 286 457 135 | 1 371 742 | 1:04:04 |
VI 2012 | 2 651 910 | 287 971 491 | 1 374 771 | 1:07:40 |
VII 2012 | 2 678 766 | 288 124 167 | 1 363 356 | 1:07:33 |
VIII 2012 | 2 741 849 | 310 044 590 | 1 590 529 | 1:12:20 |
IX 2012 | 2 690 195 | 333 027 077 | 1 670 286 | 1:15:33 |
X 2012 | 2 770 966 | 388 913 745 | 2 034 910 | 1:23:57 |
XI 2012 | 2 887 835 | 482 532 202 | 2 699 447 | 1:37:50 |
XII 2012 | 2 674 822 | 459 856 543 | 2 902 701 | - |
I 2013 | 2 979 650 | 597 652 611 | 3 879 278 | 2:12:55 |
II 2013 | 2 946 446 | 625 054 791 | 4 065 830 | 2:20:38 |
III 2013 | 3 171 367 | 719 828 341 | 4 926 370 | 2:28:47 |
IV 2013 | 4 861 657 | 742 482 569 | 5 619 025 | 1:37:20 |
V 2013 | 5 014 361 | 709 369 635 | 5 246 168 | 1:32:01 |
VI 2013 | 5 335 803 | 701 643 911 | 35 480 112 | 1:23:25 |
VII 2013 | 5 713 017 | 751 274 339 | 60 012 577 | 1:20:39 |
Dzięki ostatnim wzrostom Tablica.pl awansowała na drugie miejsce wśród serwisów Grupy Allegro, wyprzedzając porównywarkę cenową Ceneo.pl, którą w lipcu br. odwiedziło 5,46 mln internautów, o 1,33 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 32,3 proc.). Przy czym Ceneo.pl notuje zdecydowanie mniej odsłon niż Tablica.pl (w lipcu br. było to 60,2 mln, o 11,3 proc. mniej niż rok wcześniej), a przeciętny użytkownik w ostatnich miesiącach spędza na Ceneo.pl zaledwie nieco ponad minutę (wobec kilkunastu minut przed rokiem).
Dołącz do dyskusji: Tablica.pl rekordowo popularna, Allegro.pl traci odsłony i czas