Taksówki w Nowym Jorku będą reklamować American Express zależnie od swojej lokalizacji
American Express, operator kart płatniczych w USA planuje umieszczenie na nowojorskich taksówkach elektronicznych tablic reklamowych. Ich zawartość będzie się zmieniała promując konkretne firmy i produkty w zależności od aktualnej lokalizacji pojazdu.
Według informacji podanych przez American Express (AE) w pilotażowym etapie nowej kampanii zostanie zaangażowanych 125 taksówek kursujących po ulicach Nowego Jorku.
Na dachu każdego z samochodów zostanie umieszczony elektroniczny wyświetlacz, na którym mają pojawiać się reklamy związane z amerykańską marką.
Według zapowiedzi reklamy na tablicach będą się dynamicznie zmieniać w zależności od miejsca, w którym akurat znajdzie się taksówka. Jeśli np. auto będzie przejeżdżać w pobliżu sklepu który obsługuje karty American Express na wyświetlaczu pojawi się jego promocja związana z tym sposobem płatności.
W rozmowie z serwisem Digiday Joe Bihlmier, wiceprezes American Express ds. komunikacji wyjaśnia, że taki sposób targetowania reklam będzie możliwy dzięki systemowi opartemu na technologii GPS pozwalającej dokładnie ustalić w jakiej lokalizacji znajduje się danej chwili taksówka i wyświetlić na tablicy odpowiedni przekaz.
Przedstawiciel AE podkreśla, że projekt jest dopiero we wstępnej fazie przygotowań i nie wiadomo dokładnie kiedy ruszą testy. Bihlmer zaznacza jednak, że nowy sposób komunikacji z klientami jest częścią szerszej strategii zakładającej większe wydatki firmy na reklamy zewnętrzne, jednak firma nie zdradza konkretnych kwot.
Dołącz do dyskusji: Taksówki w Nowym Jorku będą reklamować American Express zależnie od swojej lokalizacji