Amerykański kanał młodzieżowy debiutuje na polskim rynku
1 września, w dniu rozpoczęcia roku szkolnego, w Polsce rozpoczął nadawanie młodzieży kanał TeenNick, związany z amerykańskim koncernem ViacomCBS. Na początku działalności jest dostępny w platformie cyfrowej Canal+. Kanał trafił do pakietów Comfort+/Optimum+.
Z początkiem miesiąca na polskim rynku wystartował kanał TeenNick, całodobowy kanał z serialami i filmami fabularnymi dla młodzieży. Stacja jest adresowana do widzów w wieku 10-16 lat.
W ramówce stacji znalazły się takie produkcje, jak „Big Time Rush”, „Victoria znaczy zwycięstwo”, „Grzmotomocni 3”, „Sam & Cat”, „Nawiedzeni 2”, „iCarly”, „Czy boisz się ciemności? 2”, „Biuro Ochrony Magii”, a także „Niebezpieczny Henryk”, „Zagadki rodziny Hunterów”, „True Jackson” czy „Szkoła rocka 2”.
We wrześniu na antenie pojawią się również pełnometrażowe formaty, m.in. komedia "Szwindel" oraz filmy familijne „Rufus 2”, „Mów mi Wampir” czy „Niki Spoko”.
Kanał będzie emitował program na czeskiej koncesji, wydanej dla ViacomCBS Networks International Czech.
Stacja m.in. w ofercie Canal+
TeenNick jest obecny na platformie cyfrowej Canal+, ofercie streamingowej Play Now TV i sieci kablowej Inea. Na jednym z jej transponderów na satelicie Hot Bird od kilku dni trwały testy nowej stacji. Jest dostępna w językach angielskim, polskim i węgierskim. Na razie nie wiadomo jak będzie z obecnością w ofertach pozostałych operatorów.
Oferta programowa nowego kanału została dopasowana do potrzeb i zainteresowań nastolatków.Skupia się na cieszących się największą popularnością produkcjach, serialach fabularnych, komediach i dramatach dla nastolatków. W weekendowe popołudnia kanał ma nadawać filmy fabularne dla nastolatków. – Seriale promują pozytywne wartości kluczowe dla pokolenia Z, takie jak akceptacja różnorodności. TeenNick pokazuje świat oczami nastolatka, jednak dbając o to, by był to świat wolny od przemocy, bezpieczny i godny zaufania. Co charakterystyczne dla programów spod znaku Nickelodeon, w ofercie programowej mamy wiele seriali o zabarwieniu komediowym. Każdy nastolatek może liczyć na to, że włączając TeenNicka o dowolnej porze, znajdzie coś dla siebie – podkreśla ViacomCBS.
Na świecie istnieje kilka wersji kanału, który debiutuje właśnie w Polsce. TeenNick działa m.in. w Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Ameryce Łacińskiej, Grecji, Rumunii i na Węgrzech. We Francji działa Nickelodeon Teen, którego oferta programowa jest zbliżona. Wersje dla Ameryki Łacińskiej i Rumunii są pozbawione reklam. Pozostałe emitują spoty reklamowe.
TeenNick dołącza w Polsce do kanałów Nickelodeon, Nick Jr., Nicktoons i NickMusic, który w czerwcu zastąpił kanał MTV Music 24. Na całym świecie debiutująca w naszym kraju stacja dociera do ponad 71 mln gospodarstw domowych dzięki emisji poprzez sieci kablowe, platformy cyfrowe, platformy streamingowe i serwisy na żądanie. Amerykańska wersja TeenNick wystartowała we wrześniu 2009 roku.
W grupie wiekowej 4-12 polski Nickelodeon miał w ub.r. 3,374 proc. udziału w rynku telewizyjnym (spadek o 34 proc.), a Nicktoons 2,012 proc. (wzrost o 20 proc. w stosunku do 2019 roku) – wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Zobacz także: Platforma streamingowa SkyShowtime w 2022 roku zadebiutuje w Polsce
Dołącz do dyskusji: Amerykański kanał młodzieżowy debiutuje na polskim rynku
Czy tylko kømentarze potraficie usuwać?