„Tele Świat” na czele dwutygodników telewizyjnych w I kwartale
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Telemax”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2015 roku wyniosła 354 990 egz. Była ona o 6,31 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2014 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 203 237 egz., po spadku o 2,94 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 160 662 egz., co oznacza stratę wynoszącą 18,02 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu, ale dane z I kwartału ub.r. obejmują tylko jedno wydanie tego magazynu, które ukazało się 31 marca ub.r.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w I kwartale br. wynoszącym 141 320 egz. W I kwartale 2014 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 141 037 egz. „Super TV” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które ukazało się 7 kwietnia ub.r.
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I kwartale 2015 roku na poziomie 54 211 egz. Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 13,68 proc.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
|
Tele Świat |
527 042 |
354 990 |
354 990 |
561 353 |
378 901 |
|
TV14 |
304 964 |
203 237 |
203 237 |
329 118 |
209 386 |
|
Tele Max |
257 784 |
160 662 |
160 662 |
304 910 |
195 973 |
|
Super TV |
244 118 |
141 320 |
141 320 |
222 045* |
141 037* |
|
Ekran TV |
96 792 |
54 211 |
54 211 |
111 753 |
62 803 |
|
* tytuł ukazywał się jako tygodnik |
W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem marca ub.r. zmniejszył się o 1,25 proc. do poziomu 361 898 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „TV14” (211 722 egz.; spadek o 4,58 proc.), a trzecie - „Tele Max” (160 076 egz., spadek o 18,32 proc. - największy w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
|
Tele Świat |
526 557 |
361 898 |
361 898 |
563 239 |
366 480 |
|
TV14 |
324 950 |
211 722 |
211 722 |
369 956 |
221 890 |
|
Tele Max |
256 615 |
160 076 |
160 076 |
304 910 |
195 973 |
|
Super TV |
249 948 |
139 266 |
139 266 |
226 175* |
139 445* |
|
Ekran TV |
95 530 |
54 177 |
54 177 |
112 445 |
61 530 |
|
* tytuł ukazywał się jako tygodnik |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele dwutygodników telewizyjnych w I kwartale