„Tele Świat” na czele sprzedaży w 2014 roku. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie w dwutygodniki
W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące rok wcześniej tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 349 951 egz. Była ona o 6,74 proc. mniejsza niż w 2013 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 194 970 egz., po spadku o 4,35 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca 2014 roku wyniósł 165 743 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 161 812 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od 7 kwietnia do końca ub.r. wynoszącym 142 845 egz. W 2013 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 142 845 egz.
„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w ub.r. na poziomie 56 748 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,65 proc.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
521 061 |
349 951 |
349 951 |
547 465 |
379 072 |
375 226 |
TV14 |
301 664 |
194 970 |
194 970 |
302 360 |
203 840 |
203 840 |
Tele Max |
257 697 |
165 743 |
165 743 |
245 833* |
161 812* |
161 812* |
Super TV |
249 593 |
150 173 |
150 173 |
227 098* |
142 845* |
142 845* |
Ekran TV |
106 109 |
56 748 |
56 748 |
109 526 |
65 720 |
65 720 |
* - wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
W grudniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem grudnia 2013 roku zmniejszył się o 11,90 proc. do poziomu 383 190 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (233 141 egz.; wzrost o 0,30 proc. - jedyny w zestawieniu).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 12,46 proc. do 63 867 egz.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
557 452 |
383 190 |
383 190 |
614 924 |
434 957 |
434 957 |
TV14 |
314 879 |
233 141 |
233 141 |
313 280 |
232 433 |
232 433 |
Tele Max |
274 956 |
170 772 |
170 772 |
239 761* |
160 201* |
160 201* |
Super TV |
256 539 |
167 651 |
167 651 |
220 975* |
141 843* |
141 843* |
Ekran TV |
103 610 |
63 867 |
63 867 |
110 578 |
72 957 |
72 957 |
* - wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele sprzedaży w 2014 roku. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie w dwutygodniki