„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (dane tygodników i dwutygodników)
W II i III kwartale 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od kwietnia do września br. roku sięgało 24,61 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,97 pkt. proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 15,15 proc. respondentów (spadek o 2,60 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,24 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,43 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,89 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,19 proc. czytelników, czyli o 1,75 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,20 proc. do 5,79 proc.
Tygodniki 15-75 | kwiecień 2014 : wrzesień 2014 | kwiecień 2013 : wrzesień 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 24,61% | 26,58% |
Życie na Gorąco | 15,15% | 17,75% |
Chwila dla Ciebie | 12,00% | 14,24% |
Angora | 10,43% | 12,32% |
Newsweek | 7,19% | 8,94% |
Auto Świat | 5,92% | 7,21% |
Wprost | 5,79% | 6,20% |
Twoje Imperium | 4,68% | 5,10% |
To & Owo | 4,58% | 4,85% |
Polityka | 4,35% | 5,22% |
Gość Niedzielny | 4,27% | 3,99% |
Na Żywo | 4,19% | 4,97% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,14% | 3,47% |
Motor | 2,73% | 2,89% |
Rewia | 2,65% | 3,21% |
Tele Max | 2,15% | 1,48% |
Świat & Ludzie | 2,15% | 2,58% |
Teleprogramy | 1,91% | 2,25% |
Super TV | 1,85% | 1,98% |
W Sieci | 1,45% | 1,06% |
Teraz | 1,32% | 1,33% |
Tygodnik Siedlecki | 0,60% | 0,74% |
MM Moje Miasto | 0,53% | 0,45% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,52% | 0,75% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,48% | 0,49% |
Teraz Opole | 0,03% | 0,01% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska”, miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | kwiecień 2014 : wrzesień 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 24,28% |
Życie na Gorąco | 13,74% |
Chwila dla Ciebie | 11,29% |
Angora | 10,44% |
Newsweek | 7,77% |
Auto Świat | 6,82% |
Wprost | 5,87% |
To & Owo | 4,66% |
Twoje Imperium | 4,21% |
Na Żywo | 4,04% |
Polityka | 3,98% |
Gość Niedzielny | 3,52% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,97% |
Motor | 2,90% |
Tele Max | 2,35% |
Rewia | 2,21% |
Teleprogramy | 1,92% |
Świat & Ludzie | 1,85% |
Super TV | 1,83% |
W Sieci | 1,37% |
Teraz | 1,27% |
MM Moje Miasto | 0,56% |
Tygodnik Siedlecki | 0,55% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,54% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,49% |
Teraz Opole | 0,02% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
1 2
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (dane tygodników i dwutygodników)