Telewizja najskuteczniejszym medium reklamowym
Telewizyjne reklamy są bardziej zapamiętywane i bardziej skuteczneniż umieszczane w jakimkolwiek innym medium.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmy YouGov iDeloitte na zlecenie organizatorów Międzynarodowego FestiwaluTelewizyjnego w Edynburgu.
64 proc. respondentów oglądających reklamy w telewizjistwierdziło, iż są one jednym z trzech mediów reklamowych, któremają na nich największy wpływ. Na drugim miejscu znalazła się tutajprasa codzienna, na którą wskazało 30 proc. badanych, a następne wkolejności były czasopisma, radio oraz outdoor. Tymczasem prawie coczwarty pytany powiedział, że reklama nie ma na niego żadnegowpływu.
Badanie pokazało również, że reklama telewizyjna ma największąszansę na zachęcenie odbiorców do podjęcia jakiegoś działania. 44proc. respondentów przyznało, że po obejrzeniu w telewizji reklamyszukało w internecie informacji na temat promowanej firmy lubproduktu, 31 proc. dokonało jego zakupu w tradycyjnym sklepie, a 21proc. zrobiło to online.
Dołącz do dyskusji: Telewizja najskuteczniejszym medium reklamowym