Telewizja Polska cały czas na czele rynku telewizyjnego. Zyskuje Grupa Polsat
Telewizja Polska w marcu 2014 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym, ale jedynie Telewizja Polsat zanotowała w zeszłym miesiącu wzrost. Grupa Zygmunta Solorza-Żaka znalazła się na czele grupy komercyjnej.
Łączny udział wszystkich 12 kanałów Telewizji Polskiej w marcu 2015 roku wyniósł 31,38 proc. To o 2,37 proc. więcej niż w marcu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najpopularniejszym kanałem TVP w zeszłym miesiącu była Jedynka z 12,97 proc. udziału, ale zanotowała ona spadek o 3,43 proc. Traciła również Dwójka (w dół o 5,15 proc.). Najsłabiej wypadł zaś TVP Sport - 0,25 proc. (spadek o 16,7 proc.).
Największy relatywny spadek wśród kanałów publicznego nadawcy odnotował jednak kanał TVP HD, którego wynik zmalał o 22,72 proc. Natomiast najwięcej (18,42 proc.) zyskał kanał TVP Kultura.
Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w marcu br. wyniósł 21,91 proc., czyli o 2,34 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugie miejsce na rynku. Największy udział (12,26 proc.) spośród kanałów tego nadawcy miał naziemny Polsat, notujący spadek o 1,45 proc. Na szarym końcu znalazł się kanał muzyczny Muzo.tv z 0,01 proc. (stacja nadaje od października ub.r.)
Największy relatywny wzrost odnotował Polsat Biznes, którego udział poszedł do góry o 66,7 proc. do 0,1 proc. Był to jednak marginalny wynik w skali całej grupy. Najmocniejszy wpływ na zwiększenie jej udziału miały byłe stacje Polskich Mediów: udział TV4 wzrósł z 2,53 proc. do 2,98 proc., a TV6 z 0,91 proc. do 1,1 proc.
Dopiero trzecie miejsce w marcu br. zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,92 proc., o 4,26 proc. mniejszym niż w marcu 2014 roku. Liderem tej grupy był oczywiście naziemny TVN z wynikiem 11,89 proc. (spadek o 6,78 proc.). Z kolei ostatnie miejsce zajął kanał telezakupowy Mango24 mający zaledwie 0,01 proc. udziału.
Najmocniej do góry poszedł udział TVN Meteo, który wzrósł o 16,67 proc. Stacja ta zajęła jednak drugi miejsce od końca z wynikiem na poziomie 0,07 proc. Od 16 kwietnia br. kanał zostaje przekształcony w stację TVN Meteo Active (więcej na ten temat). Największy spadek (o 8,12 proc.) zanotował zaś TVN24.
Wszyscy 4+ |
Marzec |
|
2014 |
2015 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVP1 |
13,43 |
12,97 |
TVP2 |
9,71 |
9,21 |
TVP INFO |
2,86 |
2,99 |
TVP Seriale |
1,34 |
1,29 |
TVP Regionalna |
0,97 |
0,99 |
TVP Rozrywka |
0,8 |
0,93 |
TVP ABC |
0,78 |
0,82 |
TVP Historia |
0,56 |
0,64 |
TVPolonia |
0,57 |
0,5 |
TVP Kultura |
0,38 |
0,45 |
TVP HD |
0,44 |
0,34 |
TVP Sport |
0,3 |
0,25 |
Grupa TVP |
32,14 |
31,38 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN |
12,68 |
11,89 |
TVN7 |
3,41 |
3,4 |
TVN24 |
3,08 |
2,83 |
TTV - Twoja Telewizja |
1,22 |
1,23 |
TVN Style |
0,64 |
0,68 |
TVN Turbo |
0,45 |
0,49 |
TVN24 Biznes i Swiat |
0,28 |
0,29 |
TVN Meteo |
0,06 |
0,07 |
Mango24 |
0 |
0,01 |
Grupa TVN |
21,82 |
20,89 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
Polsat |
12,44 |
12,26 |
TV4 |
2,53 |
2,98 |
Polsat 2 |
1,51 |
1,4 |
TV6 |
0,91 |
1,1 |
Polsat News |
1,28 |
0,96 |
Polsat Sport |
0,49 |
0,61 |
Polsat Play |
0,49 |
0,54 |
Polsat Film |
0,39 |
0,42 |
Polsat Sport News |
0,28 |
0,38 |
Polsat Cafe |
0,34 |
0,34 |
Polsat JimJam |
0,2 |
0,15 |
Disco Polo Music |
- |
0,14 |
Polsat Sport Extra |
0,12 |
0,11 |
Polsat Biznes |
0,06 |
0,1 |
Polsat Romans |
0,09 |
0,1 |
Polsat Crime & Investigation Network |
0,08 |
0,09 |
Polsat Viasat History |
0,09 |
0,09 |
Polsat Food |
0,05 |
0,06 |
Polsat Viasat Nature |
0,02 |
0,04 |
Polsat Viasat Explorer |
0,04 |
0,03 |
Muzo.tv |
- |
0,01 |
Grupa Polsat |
21,41 |
21,91 |
W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w marcu 2015 roku to 24,1 proc., czyli o 3,5 proc. więcej niż w marcu 2013 roku. Warto odnotować, że tutaj udział TV4 poszedł w górę aż o 30,5 proc.
Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polska. Jej kanały w grupie 16-49 w zeszłym miesiącu miały łącznie 23,85 proc. udziału po spadku o 3,72 proc. Dopiero na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w marcu br. spadł o 1,45 proc. do 23,17 proc.
16-49 |
Marzec |
|
2014 |
2015 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
Polsat |
14,01 |
13,68 |
TV4 |
2,59 |
3,38 |
Polsat 2 |
1,46 |
1,36 |
TV6 |
1 |
1,33 |
Polsat News |
1,07 |
0,76 |
Polsat Film |
0,54 |
0,66 |
Polsat Play |
0,63 |
0,62 |
Polsat Sport |
0,46 |
0,52 |
Polsat Cafe |
0,37 |
0,39 |
Polsat Sport News |
0,24 |
0,34 |
Disco Polo Music |
0 |
0,26 |
Polsat JimJam |
0,22 |
0,17 |
Polsat Romans |
0,13 |
0,13 |
Polsat Viasat History |
0,12 |
0,1 |
Polsat Crime & Investigation Network |
0,1 |
0,09 |
Polsat Sport Extra |
0,15 |
0,09 |
Polsat Biznes |
0,05 |
0,08 |
Polsat Food |
0,08 |
0,06 |
Polsat Viasat Explorer |
0,05 |
0,05 |
Polsat Viasat Nature |
0,02 |
0,03 |
Muzo.tv |
0 |
0,01 |
Grupa Polsat |
23,29 |
24,11 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN |
14,39 |
14,09 |
TVN7 |
3,29 |
3,29 |
TVN24 |
2,57 |
2,29 |
TTV - Twoja Telewizja |
1,33 |
1,43 |
TVN Style |
0,88 |
0,97 |
TVN Turbo |
0,7 |
0,74 |
TVN24 Biznes i Swiat |
0,3 |
0,3 |
TVN Meteo |
0,05 |
0,05 |
Mango24 |
0 |
0,01 |
Grupa TVN |
23,51 |
23,17 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVP1 |
9,72 |
8,89 |
TVP2 |
8,41 |
8,3 |
TVP Seriale |
1,52 |
1,31 |
TVP INFO |
1,1 |
1,23 |
TVP Rozrywka |
0,79 |
0,85 |
TVP ABC |
0,67 |
0,7 |
TVP Historia |
0,49 |
0,59 |
TVP Regionalna |
0,47 |
0,56 |
TVP HD |
0,64 |
0,47 |
TVPolonia |
0,44 |
0,42 |
TVP Kultura |
0,33 |
0,37 |
TVP Sport |
0,19 |
0,16 |
Grupa TVP |
24,77 |
23,85 |
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska cały czas na czele rynku telewizyjnego. Zyskuje Grupa Polsat