„The Voice of Poland 8” zyskało widzów. TVP2 liderem w grupie komercyjnej
Ósmą edycję „The Voice of Poland” oglądało średnio 2,09 mln osób. W porównaniu do siódmej serii widownia show wzrosła o 70 tys. osób. TVP2 w czasie emisji programu była wiceliderem rynku w 4+ i liderem w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 11,50 mln zł.
Kolejną edycję „The Voice of Poland” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05, w okresie od 2 września do 26 listopada br. (program jednak nie był pokazany 16 września, ale za to stacja pokazała dodatkowe dwa odcinki w niedzielę, 24 września).
Średnia widownia ósmej edycji muzycznego widowiska wyniosła 2,09 mln osób, co przełożyło się na 14,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,65 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 2,57 mln oglądających, program zgromadził 30 września.
Dla porównania, siódmą edycję muzycznego widowiska, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 2,02 mln osób, co przełożyło się na 13,48 proc. udziału w 4+, 14,14 proc. w 16-49 i 14,45 proc. w 16-59. Oznacza to, że program zyskał 70 tys. widzów.
TVP2 w czasie nadawania ósmej edycji „The Voice of Poland” była wiceliderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN z udziałem na poziomie 15,51 proc., emitujący wówczas gł. „Mam talent” i filmy fabularne. Trzecia była TVP1 („Komisarz Alex” i filmy; 8,52 proc.), a czwarty - Polsat (m.in. filmy; 8,05 proc.).
Również wśród widzów w grupie 16-59 Dwójka była wiceliderem rynku. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 stacja zajęła miejsce pierwsze.
Wpływy z reklam wyemitowanych przy ósmej serii programu wyniosły 11,50 mln zł. Dla porównania, nadawany rok temu siódmy sezon show z reklam przyniósł 10,48 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Z analizy wyników oglądalności poszczególnych serii „The Voice of Poland” wynika że ich widownia zawsze oscylowała wokół 2 mln widzów (wahała się pomiędzy 1,93 mln, a 2,27 mln widzów). Oznacza to, że muzyczne show Dwójki utrzymuje stałą widownię na przestrzeni lat, mimo że niemal każdy program z tzw. „wielkiej czwórki” w ostatnich latach zanotował duże spadki oglądalności ze względu na postępującą fragmentyzację rynku telewizyjnego. Na przykład średni udział samej TVP2 w pierwszym półroczu 2011 roku w 4+ wynosił 13,86 proc., a w pierwszym półroczu 2017 roku było to już 7,84 proc.
Warto również dodać fakt, że średnia widownia właśnie zakończonej edycji show byłaby wyższa, gdyby nie wyemitowano dwóch dodatkowych odcinków wyjątkowo w niedzielę, 24 września br. (pierwszy z nich miał 1,45 mln widzów, a drugi - 1,61 mln). Za tę decyzję odpowiedzialni byli wicedyrektor TVP2 Tomasz Mazur i wicedyrektor biura programowego TVP Marcin Stefaniak, którzy nie skonsultowali tego pomysłu ze swoimi przełożonymi. W konsekwencji zostali oni odsunięci od dotychczasowych obowiązków. - Telewizja tak jak każda korporacja jest profesjonalnie zarządzana, kiedy nagradza za sukcesy, a karze za błędy - mówił nam wówczas Jacek Kurski, prezes TVP.
Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska jest zadowolona z jakości i oglądalności talent-show „The Voice of Poland”. Nadawca jest zainteresowany kontynuacją muzycznego widowiska, ale ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.
Zwycięzcą 8. edycji „The Voice of Poland” została Marta Gałuszewska.
Dołącz do dyskusji: „The Voice of Poland 8” zyskało widzów. TVP2 liderem w grupie komercyjnej