TikTok usunął ponad 91 mln filmów w trzecim kwartale 2021 roku
W trzecim kwartale 2021 roku TikTok usunął z platformy 91,4 mln filmów wideo za naruszenie zasad społeczności lub warunków świadczenia usług, co stanowi około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów. Niemal 3,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia regulaminu. Serwis planuje zmiany mające zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z TikToka.
Jeśli posługiwać się wynikami firmy analitycznej Sensor Tower, to widać jasno kto w 2021 r. „wygrał social media”. Na szczycie najpopularniejszych aplikacji mobilnych znalazł się TikTok, który drugi rok z rzędu wyprzedził konkurentów. Na kolejnych miejscach były należące obecnie do koncernu Meta platformy Facebook i Instagram.
TikTok przypomina na razie rozpędzoną lokomotywę, która wciąż czerpie nowe paliwo nie tylko w postaci rosnącej liczby odbiorców, ale także ich zaangażowania. Według danych opublikowanych na Twitterze przez Jona Erlichmana, głównego ekonomistę Bloomberga, każdego dnia użytkownicy spędzają na TikToku jedną godzinę i 28 minut, podczas gdy YouTube przyciąga ich na godzinę i 9 minut, zaś Instagram na 53 minuty.
Czytaj także: Kto wygra w social media w 2022 roku? TikTok jak rozpędzona lokomotywa
Groźne treści pod nóż
TikTok przedstawił "Rraport Egzekwowania Zasad Społeczności" - zestawienie prezentujące ilość i charakter treści usuwanych za naruszenie regulaminu platformy. Raport odnosi się do trzeciego kwartału 2021 r. (1 lipca - 30 września). Serwis zaznacza, że na bieżąco reaguje na treści, które naruszają Zasady Społeczności lub Warunki Świadczenia Usług.
Ponad 91,4 mln filmów wideo zostało usuniętych globalnie w trzecim kwartale 2021 r. za naruszenie regulaminu, co stanowi około 1 proc. wszystkich przesłanych treści.
TikTok podkreśla, że dzięki stałemu ulepszaniu systemu wykrywania 95 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił (w poprzednim kwartale 93 proc.), a 93,9 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 88,8 proc. usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych. Niemal 3,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych.
Większe bezpieczeństwo
Przy okazji raportu TikTok poinformował, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami kontynuuje wdrażanie bardziej rygorystycznego podejścia do zagadnień bezpieczeństwa oraz wyróżnia ten aspekt w swoich zasadach. Platforma zadba też o to, żeby społeczność mogła w łatwy sposób zapoznać się nowymi wytycznymi. Serwis wymienia następujące działania:
Kompleksowe podejście do zaburzeń odżywiania
TikTok już wcześniej usuwał treści otwarcie promujące zaburzenia odżywiania. Teraz platforma będzie usuwała także te materiały, które świadczą o zaburzeniach odżywiania jego autora. Zmiana będzie wprowadzona w porozumieniu z ekspertami ds. zaburzeń odżywiania, badaczami i lekarzami, ponieważ TikTok zdaje sobie sprawę, że użytkownicy mogą zmagać się z niezdrowymi wzorcami żywieniowymi bez diagnozy zaburzeń odżywiania.
Wyraźniejsze informowanie o rodzajach zachowań i nienawistnych ideologii zabronionych na platformie
Zmiana obejmie m.in. posługiwanie się w stosunku do innych użytkowników niewłaściwymi zaimkami lub imionami, np. sprzed zmiany płci, a także postawy mizoginiczne oraz wspieranie lub promowanie terapii konwersyjnej. Chociaż takie zachowania są od dawna zabronione w TikToku, platforma – zgodnie z rekomendacją twórców i organizacji społecznych – zdecydowała się je wyraźniej opisać.
Zwiększenie bezpieczeństwa, integralności, dostępności i niezawodności platformy
Zmiany dotyczą praktyk uzyskiwania nieautoryzowanego dostępu do TikToka, jego treści, kont, systemów lub danych, a także używania TikToka do działalności przestępczej. TikTok, oprócz edukowania społeczności w zakresie wykrywania, unikania i zgłaszania podejrzanych działań i zachowań, otwiera w tym roku nowoczesne centra monitorowania i reagowania na cyberincydenty. Powstaną w Waszyngtonie, Dublinie i Singapurze.
Ulepszenie systemu rekomendacji
TikTok pracuje także nad tym, żeby na bieżąco usuwać z systemu rekomendacji wszelkie treści, które mogą być w jakikolwiek sposób nieodpowiednie dla ogółu odbiorców.
Walka z dezinformacją na temat Covid-19
TikTok zapewnia też, że współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat Covid-19 i szczepionek.
Czytaj także: Snapchat mocniej w górę niż Instagram i TikTok, Twitter stracił 1,2 mln polskich użytkowników
W trzecim kwartale 2021 r. centrum informacyjne Covid-19 odwiedzono prawie 2,9 mln razy na całym świecie, a banery kierujące do centrum zostały dodane do ponad 3,5 mln filmów i wyświetlone ponad 22,6 mld razy.
Ogłoszenia TikTok (PSA) dotyczące hashtagów związanych z Covid-19 i szczepionkami, kierujące użytkowników do danych WHO i lokalnych zasobów organizacji zdrowia publicznego, zostały obejrzane ponad 31 mld razy.
Platforma ujawnia, że w okresie od lipca do września 2021 r. usunięto za szerzenie dezinformacji na temat Covid-19 i szczepień ponad 46,5 tys. filmów. Prawie 83 proc. tych materiałów usunięto zanim zostały zgłoszone, 84,6 proc. w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,4 proc. zanim zostały wyświetlone.
Dołącz do dyskusji: TikTok usunął ponad 91 mln filmów w trzecim kwartale 2021 roku