SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TikTok znów wydłuży limit czasowy filmów

Platforma społecznościowa TikTok testuje opcję publikowania u siebie dłuższych filmów wideo, od 5 do nawet 10 minut.

O planach TikToka poinformował na swoim Twitterze Matt Navarra, ekspert ds. mediów społecznościowych. - Prześlij filmy o długości do 5 minut ze swojego urządzenia. Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji TikTok, zanim wypróbujesz tę funkcję w swojej aplikacji lub na stronie tiktok.com - czytamy na skrinie udostępnionym przez specjalistę.

Z jego kolejnych  wiadomości wynika, że platforma rozważa podniesienie limitu nawet do 10 minut.

Navarra zwraca uwagę, że to kolejny raz kiedy TikTok zwiększa limit długości publikowanych treści. W grudniu ubiegłego roku podniesiono go z jednej do maksymalne trzech minut.

Szansa na ambitniejsze treści na TikToku

- Dzięki dłuższym TikTokom, twórcy będą mogli tworzyć zupełnie nowe lub rozszerzone treści. Do tej pory popularne „story time" dzielone na 3-4 filmy, będą mogły zmieścić w jednym, krótkie fragmenty coverów piosenek będą zdecydowanie dłuższe, filmowe przepisy na dania bardziej szczegółowe, a ujęcia zabawnych, domowych zwierzaków nie będą musiały kończyć się tak szybko. To szansa na jeszcze bogatsze opowieści oraz lepszą rozrywkę na TikToku i koniec frustracji użytkowników zniechęconych długimi filmami dzielonymi na części. Bo nikt nie lubi tracić czasu na przewijanie nieinteresujących go treści, by w końcu dotrzeć do tej jednej serii rozpoczętego wątku - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Iwona Trzaska, head of content social media z agencji Valkea Media.

Nasza rozmówczyni wskazuje, że za dłuższym czasem trwania filmu idą kreatywne projekty i content sponsorowany, szczególnie taki bazujący na storytellingu.

- Od teraz marki będą miały możliwość po prostu dostosowywać swoje dłuższe reklamy i filmy promocyjne do formatu TikToka, bez konieczności skracania bądź nagrywania ich specjalnie pod kątem tej jednej platformy - komentuje Iwona Trzaska.

Nie bez znaczenia dla decyzji TikToka są także ruchy konkurencji.

- YouTube jakiś czas temu wprowadził krótkie video o nazwie Youtube Shorts (gdzie notabene można oglądać nie tylko krótkie video w stylistyce TikToka, ale również same TikToki skopiowane z aplikacji), Instagram zaproponował Reels, więc w odwecie TikTok wprowadza coraz dłuższe filmy, aby nie oddawać swojego kawałka tortu i może nawet przejąć część użytkowników Youtube. Już wcześniej zauważalna była migracja twórców ze starszych kanałów na nowszy, a teraz może być jeszcze bardziej widoczna - wyjaśnia Iwona Trzaska.

- Jeśli youtuberzy skuszeni osławionym skuteczniejszym algorytmem i wyższym zaangażowaniem userów, skupią się głównie na TikToku, to przyciągną za sobą swoich fanów. A to dla platformy oznacza więcej użytkowników, zwiększenie oglądalności oraz wygraną w pojedynku z silną konkurencją. Ostatecznie również reklamodawcy, w ślad za twórcami, zmienią platformę, a to przyniesie TikTokowi lepszy zysk z reklam - podsumowuje ekspertka.

Czytaj też: Ruszył konkurs TikTok „Rising Star”

TikTok jest platformą krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, krajach nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio.

Analitycy oceniają, że TikTok na całym świecie ma ok. 3 mld użytkowników.

Dołącz do dyskusji: TikTok znów wydłuży limit czasowy filmów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XD
Ekspertka powinna sprawdzić, że na YT shorts w przeciwieństwie do TikToka jest moentyzacja, więc za te same treści na YT twórcy mogą zarabiać, więc wcale nie migrują na tiktok
0 0
odpowiedź
User
anna-maria
Jeszcze dłuższe durnoty.
0 0
odpowiedź
User
Ocena
Ekspert na bardzo niskim poziomie, podobnie jak wiedza o yt
0 0
odpowiedź