TikTok najszybciej rozwijającą się marką świata
Platforma społecznościowa TikTok została ogłoszona najszybciej rozwijającą się marką na świecie w tegorocznej edycji Brand Finance Global 500 Report.
TikTok w najnowszym raporcie Brand Finance Global 500 Report rośnie w tempie 215 proc. rocznie, stając na czele globalnej rewolucji w konsumpcji mediów - wskazują autorzy opracowania. Wartość marki potroiła się w rok, z 18,7 mld dolarów w 2021 r. do 59,0 mld dolarów w tym roku, zajmuje 18. miejsce w rankingu najcenniejszych marek na świecie i jest najwyższej klasyfikowanym brandem debiutującym w Brand Finance Global 500 2022.
Autorzy raportu wskazują, że strategiczne partnerstwa, takie jak sponsoring turnieju UEFA Euro 2020, pozwoliły TikTokowi dotrzeć do grup demograficznych spoza pierwotnej bazy Gen Z. W ubiegłym roku TikTok przekroczył próg miliarda użytkowników i stał się najczęściej pobieraną aplikacją w sklepie Google Play na Androida i App Store.
W dobie pandemii TikTok wzrósł kilkukrotnie
- Konsumpcja mediów wzrosła przez cały okres pandemii COVID-19, ale i sposób, w jaki je konsumujemy, nieodwracalnie się zmienił. Aby móc konkurować na tym ewoluującym rynku, platformy inwestują w swoje marki - od pozyskiwania treści po doświadczenia użytkowników. Meteoryczny wzrost TikTok jest tego dowodem - marka przeszła drogę od względnej niewiedzy do międzynarodowej sławy w ciągu zaledwie kilku lat i nie wykazuje oznak spowolnienia - uważa David Haigh, prezes i dyrektor generalny Brand Finance.
Także pochodząca z Chin platforma WeChat, służąca do komunikowania, został uznana za najsilniejszą markę na świecie drugi rok z rzędu. WeCaht uzyskał najwyższy wynik 93,3 punktów na 100 i prestiżową ocenę AAA+.
Wzrosty odnotowały także inne firmy i platformy mediowe: Disney (wartość marki wzrosła o 11 proc. do 57,0 mld dol.) Netflix (wartość marki wzrosła o 18 proc. do 29,4 mld dol.), YouTube (wzrost o 38 proc. do 23,9 mld dol.) i Spotify (+13 proc. do 6,3 mld dol.).
Apple wyceniany na 355 mld dolarów
Tytuł najcenniejszej marki na świecie utrzymuje Apple z rekordową wyceną ponad 355 mld dolarów. Apple utrzymał tytuł najcenniejszej marki świata po wzroście o 35 proc. rok do roku - to najwyższa wartość marki, jaką kiedykolwiek odnotowano w rankingu Brand Finance Global 500.
Drugi w rankingu Amazon dołączył do Apple, przekraczając granicę 300 miliardów dolarów wyceny wartości marki, odnotowując 38 proc. wzrost do 350,3 miliardów dolarów.
Google odnotował podobny wzrost wartości marki - o 38 proc. do 263,4 mld dolarów. Barierę 100 miliardów wyceny przekroczył Facebook (miejsce 7., 101,2 mld dolarów).
Huawei udało się odzyskać miejsce w pierwszej dziesiątce najcenniejszych marek na świecie, dzięki 29-procentowemu wzrostowi do 71,2 mld.
Najcenniejsi CEO firm
Tegoroczny Brand Finance Brand Guardianship Index został rozszerzony o listę 250 najlepszych prezesów firm na świecie. W tym roku tytuł ten otrzymał Satya Nadella z Microsoftu.
Pierwszą dziesiątkę rankingu zdominowali szefowie platform technologicznych i medialnych - Tim Cook z Apple zajął 2. miejsce, Huateng Ma z Tencent (4.), Sundar Pichai z Google (5.) i Reed Hastings z Netflixa (7.).
Dołącz do dyskusji: TikTok najszybciej rozwijającą się marką świata