TikTok testuje przesyłanie 30-minutowych filmów
Platforma społecznościowa TikTok testuje opcję umożliwiającą użytkownikom przesyłanie 30-minutowych filmów do aplikacji.
Konsultant ds. mediów społecznościowych Matt Navarra udostępnił zrzut ekranu z TikTok, na którym widać, jak TikTok testuje opcję umożliwiającą użytkownikom przesyłanie 30-minutowych filmów do aplikacji.
„TikTok nadchodzi po Twoje długie filmy z YouTube” – napisał Navarra w Threads.
Chociaż 30-minutowe przesyłanie może wydawać się nietypowe dla TikTok, który słynie z funkcji krótkich filmów wideo – w tym funkcji YouTube Shorts – firma od lat zwiększa długość przesyłanych plików.
Oryginalny kanał TikTok dopuszczał klipy 15-sekundowe, które rozciągały się do klipów minutowych. Od tego momentu firma wydłużyła czas przesyłania do 3 minut, następnie 5 minut, a w marcu 2022 r. do 10 minut , próbując zwiększyć przychody z reklam i wprowadzić bardziej zróżnicowany wybór filmów.
W październiku 2023 r. TikTok dodał opcję przesyłania 15-minutowych filmów, potwierdzając swoją decyzję o wejściu w obszar specjalizacji YouTube, podążając za przykładem swojego chińskiego odpowiednika Douyin, który w 2022 r. zwiększył limit przesyłania wideo do 30 minut.
TikTok stawia na większą monetyzację
Ogólnie rzecz biorąc, TikTok próbuje opracować niezawodną strategię monetyzacji. YouTube dzieli się z twórcami dochodami z reklam wyświetlanych w każdym oryginalnym klipie. Dlatego dłuższe przesyłanie zapewnia wyższe wypłaty, dzięki czemu twórcy chętniej inwestują w platformę.
Jednak w TikTok formaty reklam przed i w trakcie filmu nie są dostępne w przypadku krótszych filmów. Zwiększając długość filmu, TikTok wysyła sygnał twórcom, że zapłaci im więcej za ich pracę.
Dzięki 30-minutowym filmom TikTok umożliwia także wyświetlanie i udostępnianie na platformie dodatkowych typów treści, takich jak pełne odcinki programów telewizyjnych. Aplikacja eksperymentowała już wcześniej z wyświetlaniem pełnych odcinków programów, ale były one podzielone na wiele części.
Nowy czas przesyłania może skłonić sieci do udostępniania większej ilości treści na platformie.
Dołącz do dyskusji: TikTok testuje przesyłanie 30-minutowych filmów