SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TikTok wprowadza nowe formaty reklamowe. Wśród nich Infeed native content, hashtag challenge i brand lenses

Aplikacja społecznościowa TikTok używana głównie przez młodych internautów zaoferowała markom nowe możliwości promocji. Na platformie pojawią się 4 narzędzia reklamowe, począwszy od pełnoekranowych reklam pomijalnych, przez tworzenie angażujących hashtagów po możliwość budowania przez marki własnych filtrów wykorzystywanych przez internautów.

Społecznościowa platforma TikTok zapowiedziała oddanie w ręce marek czterech nowych możliwości promocji w aplikacji. Infeed native content to pełnoekranowe, kilku lub kilkunastosekundowe reklamy pomijalne w spersonalizowanej sekcji „Dla ciebie” - ich odpowiednikiem na Snapchacie i Instagramie są reklamy w Stories.

Brand takeover to z kolei pełnoekranowa reklama, która uruchamia się po otwarciu aplikacji. Umożliwia ograniczonej regionalnie liczbie marek „przejęcie” aplikacji na jeden dzień i tworzenie zdjęć, gifów i wideo, a także zaszywanie w aplikacji zaproszeń do hashtag challenge, czy odnośników odsyłających poza TikToka.

Kolejnym typem reklamy ma być hashtag challenge, w którym marka może tworzyć hashtag i wyznaczać cele do spełnienia lub możliwe do zdobycia nagrody. Ostatnim rodzajem jest Brand lenses - możliwość tworzenia przez marki własnych filtrów, które są później wykorzystywane przez użytkowników.

Na polskim TikToku pojawiły się już pierwsze reklamy Infeed native content, które przenoszą użytkownika na oficjalne konta firmy na TikToku lub na zewnętrzne strony - na przykład do sklepów z aplikacjami. Twórcy aplikacji nie podają dokładnych dat wprowadzenia pozostałych typów reklam.

Aplikacja TikTok staje się globalnie coraz bardziej popularna. Według danych SensorTower z lutego br. liczba instalacji TikToka przekroczyła na całym świecie miliard. Aplikacja cieszy się powodzeniem także w Polsce, gdzie w 2018 r. pobrano ją  5,7 mln razy. Według badań agencji GetHero w naszym kraju najliczniejszą grupę użytkowników TikToka stanowią osoby w wieku od 13 do 15 lat.

Pomimo rosnącej popularności TikTok budzi coraz więcej kontrowersji w poszczególnych krajach. Na początku marca br. platforma została ukarana w USA grzywną w wysokości 5,7 mln dol. za gromadzenie danych użytkowników, zaś niedawno władze Indii zakazały udostępniania TikToka w sklepach Google Play i Apple Store w związku z posądzeniami o udostępnianie przez aplikację szkodliwych dla młodzieży treści o charakterze seksualnym.

Dołącz do dyskusji: TikTok wprowadza nowe formaty reklamowe. Wśród nich Infeed native content, hashtag challenge i brand lenses

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl