TLC nowym liderem kanałów lifestylowych
Liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych był w styczniu br. kobieca stacja TLC po ogromnym wzroście udziału o 350 proc. Udało jej się wyprzedzić dotychczas liderujące kanały TVN Style i TVN Turbo, które zanotowały spadki widowni.
Udział rozrywkowo – lifestylowego TLC w pierwszym miesiącu br. wyniósł 0,40 proc., czyli o 348,3 proc. więcej niż rok wcześniej, co było największym wzrostem w rankingu. Kanał ten na pierwszą lokatę awansował z pozycji szóstej. TLC powstał w październiku ub.r. z przekształcenia stacji Discovery Travel&Living i wsparty został jesienią intensywnymi działaniami reklamowymi (więcej na ten temat).
Na drugim miejscu utrzymała się kierowana do mężczyzn stacja TVN Turbo, której udział wyniósł 0,38 proc. po spadku o 2,8 proc. Na trzecią pozycję z pierwszej spadł z kolei kobiecy kanał TVN Style. Jego udział zmalał o 10,6 proc. do 0,36 proc.
Spory wzrost (o 79 proc.) odnotował zajmujący czwarte miejsce Polsat Cafe, który miał 0,26 proc. udziału. Z kolei Club TV (wcześniej Zone Club) mimo odświeżenia w grudniu, wspartego działaniami promocyjnymi (dowiedz się więcej), 36,3 proc. do 0,1 proc.
Najwięcej stracił zajmujący ostatnią lokatę kanał Fashion. Jego udział zmalał o 59,5 proc. do 0,02 proc.
styczeń | Wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TLC/Discovery T&L | 6 336 | 0,089 | 28 502 | 0,399 |
TVN Turbo | 27 839 | 0,391 | 27 180 | 0,380 |
TVN Style | 28 918 | 0,406 | 25 964 | 0,363 |
Polsat Cafe | 10 176 | 0,143 | 18 316 | 0,256 |
Polsat Play | 11 906 | 0,167 | 14 637 | 0,205 |
Club TV [Zone Club] | 11 196 | 0,157 | 7 170 | 0,100 |
kuchnia.tv | 5 592 | 0,079 | 5 718 | 0,080 |
BBC Lifestyle | 5 577 | 0,078 | 3 645 | 0,051 |
Domo | 2 186 | 0,031 | 1 439 | 0,020 |
Fashion | 2 957 | 0,042 | 1 244 | 0,017 |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w styczniu br. był natomiast kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,66 proc. udziału i zanotował wzrost o 6,6 proc. Na drugie miejsce awansowała stacja TLC, po gigantycznym wzroście o 467,7 proc. Jej udział wyniósł 0,56 proc. Na podium znalazła się też telewizja TVN Style – jej udział spadł o 11,8 proc. do 0,48 proc.
Największy spadek tak jak w grupie 4+ zanotował tutaj kanał Fashion – jego wynik zmalał o 41,4 proc. do 0,02 proc.
styczeń | wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 18 739 | 0,618 | 19 688 | 0,659 |
TLC/Discovery T&L | 3 001 | 0,099 | 16 783 | 0,562 |
TVN Style | 16 485 | 0,543 | 14 303 | 0,479 |
Polsat Cafe | 5 748 | 0,189 | 10 090 | 0,338 |
Polsat Play | 6 188 | 0,204 | 7 822 | 0,262 |
Club TV [Zone Club] | 5 039 | 0,166 | 3 885 | 0,130 |
kuchnia.tv | 1 980 | 0,065 | 2 997 | 0,100 |
BBC Lifestyle | 3 802 | 0,125 | 2 734 | 0,092 |
Domo | 1 359 | 0,045 | 806 | 0,027 |
Fashion | 881 | 0,029 | 496 | 0,017 |
Najpopularniejszym programem na antenie TLC w styczniu br. był jeden z odcinków cyklu “Wstydliwe choroby”, który obejrzało ponad 220 tys. widzów.
Raport top programów | ||
TLC | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./ | 225 027 | 1,814 |
MEZCZYZNA Z POLOWA CIALA /FILM DOK.USA/ | 174 039 | 1,073 |
NIEZWYKLE PRZYPADKI MEDYCZNE/SER.DOK.USA./ | 157 211 | 1,576 |
TWARZ SPOD SKALPELA /SER.DOK./ | 148 795 | 1,016 |
CHIRURGIA OTYLOSCI /SER.DOK.ANG./ | 141 650 | 0,827 |
CZTERY ZONY I MAZ /SER.DOK.W.BRYT./ | 139 331 | 0,962 |
CIAZA Z ZASKOCZENIA /SER.DOK.USA/ | 139 064 | 2,332 |
DOKTOR G - LEKARZ SADOWY /SER.DOK./ | 123 951 | 1,351 |
WALKA Z NOWOTWOREM GIGANTEM /FILM DOK.USA/ | 114 016 | 0,708 |
SLODKI BIZNES /SER.DOK.USA/ | 112 168 | 0,724 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: TLC nowym liderem kanałów lifestylowych