TOK FM z najlepszym wynikiem w historii. Rośnie Trójka, liderem RMF FM
Liderem rynku radiowego w Polsce w czwartym kwartale ub.r. było RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło Radio TOK FM, które zanotowało najwyższy udział w historii nadawania. Słabe wyniki zanotowały Jedynka i Polskie Radio 24.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od października do grudnia 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,7 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 względem czwartego kwartału 2015 roku poszedł do góry o 0,2 pkt. proc. Stacja ta zanotowała duży wzrost - wynoszący 1 pkt. proc. - względem fali lipiec-wrzesień 2016.
- Obserwujemy tę rosnącą falę od 3 miesięcy, co oczywiście cieszy cały zespół - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Hlebowicz, dyrektor Trójki. - W udziałach w rynku Trójka osiągnęła najlepszy wynik od 2012 roku (analizując dane roczne). Pokazuje to, że stacja ma nadal swoich wiernych słuchaczy, mimo „czarnego przekazu” w części mediów, a także, że pozyskujemy nowych, często bardzo młodych słuchaczy dla których mamy szeroką i jak słychać ciekawą propozycję programową - dodaje.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (bez zmian).
Z 7. na 6. miejsce z wynikiem na poziomie 2,4 pkt. proc. awansowało Radio TOK FM. Jest to najwyższy średni udział tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia. Stacja zanotowała też największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,9 pkt. proc.
- Tak naprawdę mamy, aż dwa powody do świętowania - bo poza rekordowym wynikiem słuchalności w ostatniej fali badania Radio Track (2,4 proc. X-XII 2016 r.) - udało nam się przekroczyć po raz pierwszy, w skali całego roku, próg 2 proc. udziału w słuchalności - mówi nam Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia TOK FM. - Rok 2016 był emocjonujący z wielu powodów i każdy z nich można było śledzić na naszej antenie - od polityki, przez gospodarkę, po sprawy społeczne i kulturę. Dzięki temu, że mamy również audycje historyczne, naukowe i rozrywkowe, a nawet - mimo że to radio mówione - programy muzyczne, to każdy może znaleźć u nas coś dla siebie - zarówno ci najbardziej zaangażowani w bieżące wydarzenia, jak i ci, którzy szukają w radiu odpoczynku i tematów wykraczających poza dotychczasowe spektrum ich zainteresowań - dodaje.
TOK FM na siódmą lokatę zepchnęło Radio Maryja, które jednak zanotowało wzrost udziału o 0,1 pkt. proc. do 1,8 proc.
Z kolei 12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,3 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali październik-grudzień 2015 miał 0,5 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
październik : grudzień 2011 |
październik : grudzień |
październik : grudzień 2013 |
październik : grudzień 2014 |
październik : grudzień 2015 |
październik : grudzień |
RMF FM |
26,7% |
24,6% |
23,5% |
24,1% |
24,7% |
24,0% |
Radio ZET |
15,7% |
16,0% |
15,5% |
14,4% |
13,5% |
13,6% |
Jedynka |
12,2% |
10,4% |
10,4% |
10,7% |
9,5% |
8,7% |
Trójka |
7,9% |
7,3% |
7,8% |
6,7% |
7,8% |
8,0% |
VOX |
1,5% |
1,8% |
1,3% |
3,6% |
4,2% |
4,2% |
TOK FM |
1,4% |
1,1% |
1,2% |
1,2% |
1,5% |
2,4% |
Radio Maryja |
1,8% |
2,8% |
2,3% |
1,7% |
1,7% |
1,8% |
Antyradio |
- |
- |
- |
0,7% |
1,3% |
1,5% |
RMF Classic |
0,7% |
0,9% |
1,0% |
1,2% |
1,3% |
1,2% |
Dwójka |
0,7% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,5% |
Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,3% |
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka |
0,4% |
0,6% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,3% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
październik 2015 : grudzień 2015 |
styczeń 2016 : marzec 2016 |
kwiecień 2016 : czerwiec 2016 |
lipiec 2016 : wrzesień 2016 |
październik 2016 : grudzień 2016 |
Radio RMF FM |
24,7% |
23,9% |
25,4% |
24,7% |
24,0% |
Radio ZET |
13,5% |
13,6% |
14,0% |
13,1% |
13,6% |
Jedynka |
9,5% |
9,1% |
8,0% |
9,2% |
8,7% |
Trójka |
7,8% |
8,6% |
8,1% |
7,0% |
8,0% |
VOX |
4,2% |
4,1% |
4,1% |
4,3% |
4,2% |
Radio TOK FM |
1,5% |
1,9% |
1,8% |
1,9% |
2,4% |
Radio Maryja |
1,7% |
2,1% |
1,3% |
2,2% |
1,8% |
Antyradio |
1,3% |
1,4% |
1,3% |
1,4% |
1,5% |
RMF Classic |
1,3% |
1,3% |
1,1% |
1,0% |
1,2% |
Dwójka |
0,6% |
0,6% |
0,6% |
0,4% |
0,5% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
0,3% |
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,3% |
0,3% |
N= |
21 047 |
21 007 |
20 970 |
20 751 |
21 023 |
Dołącz do dyskusji: TOK FM z najlepszym wynikiem w historii. Rośnie Trójka, liderem RMF FM
Tylko jakoś ciężko ostatnio znaleźć radio do słuchania...
Istotne dla mnie jest, że czasem muszę przekliknąć całą skalę radia, by znaleźć cokolwiek wartego słuchania. I coraz częściej kończę albo pozostawieniem gadanego TOK FM albo przełączeniem na CD. A ja chcę muzyki do jazdy! I nie dostaję.