Tomasz W. Michałowski za Rafała Betlejewskiego naczelnym Mediumpubliczne.pl, Natalia Gębska brand managerem
Rafał Betlejewski zrezygnował ze stanowiska redaktora naczelnego serwisu internetowego Mediumpubliczne.pl. Na zwolnioną funkcję został powołany Tomasz W. Michałowski, a brand managerem witryny została Natalia Gębska, ostatnio związana z 4Fun Media.
Rafał Betlejewski zrezygnował z kierowania Mediumpubliczne.pl, żeby skupić się na pracy w telewizji. Dla TTV przygotowuje cotygodniowy program „Betlejewski. Prowokacje”. Pod koniec września wyemitowano odcinek, na potrzeby którego zorganizowano fikcyjną rekrutację do pracy, nieświadomym tego osobom proponując m.in. zajęcia upokarzające i naruszające prawo (na co większość się zgodziła).
Betlejewski jeszcze przed emisją programu przeprosił uczestników eksperymentu i opisał na Mediumpubliczne.pl najbardziej drastyczne sytuacje. Przez wielu dziennikarzy został skrytykowany za przekroczenie norm etycznych, w odpowiedzi tłumaczył, że występuje w tym programie jako performer, a nie dziennikarz.
Wśród krytykujących Betlejewskiego znaleźli się publicyści związani z Mediumpubliczne.pl, którzy z tego powodu zerwali współpracę z serwisem. Postąpili tak m.in. Paweł Sito, Monika Piątkowska, Leszek Talko, Anna Karolina Kłys, Ewa Wanat i Alicja Skrzypczak.
Rada programowa Fundacji Medium Publiczne na stanowisko redaktora naczelnego serwisu powołała Tomasza W. Michałowskiego, związanego z witryną od jej startu jesienią ub.r. - Medium Publiczne nie rezygnuje ze swojej podstawowej wartości, jaką jest wygenerowanie przestrzeni, w ramach której specjaliści mogą odnosić się do rzeczywistości w Polsce i na świecie - deklaruje Michałowski. - Chciałbym aby Medium Publiczne tworzyły również osoby młode, które chcą zdobyć nowe umiejętności od tych, którzy od lat aktywnie uczestniczą w życiu publicznym. To nie tylko teksty, ale wynikające z nich polemiki i żywe pomysły. Sprofesjonalizowanie wszystkich tych działań jest zadaniem moim oraz zespołu, który udało się stworzyć - zapowiada.
Michałowski jest absolwentem ekonomii i doktorem filozofii, studiował na Uniwersytecie Łódzkim oraz Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bon. Pracuje jako wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, jest prezesem Stowarzyszenia Czemu Nie?, założył grupę HaMakom. Zajmuje się działaniami na rzecz grup zagrożonych wykluczeniem, a także produkcją artystyczną.
Jednocześnie do zespołu Mediumpubliczne.pl dołączyła Natalia Gębska, obejmując funkcję brand managera. Ostatnio przez trzy miesiące była dyrektorem programowym 4Fun Media, a wcześniej przez 10 lat pracowała w Eurozecie, m.in. jako szefowa anteny Radia ZET oraz dyrektor programowy i muzyczny ZET Chilli.
Dołącz do dyskusji: Tomasz W. Michałowski za Rafała Betlejewskiego naczelnym Mediumpubliczne.pl, Natalia Gębska brand managerem