Tradycyjne bannery w cieniu
Nowe badania organizacji OPA Europe (Online Publishers Association Europe) oraz EIAA (European Interactive Advertising Association) pokazują, że tradycyjne bannery reklamowe stosowane w internecie powoli odchodzą do lamusa.
Reklamodawcy poszukują większych i bardziej interaktywnych form prezentowania swojej oferty.
Zdaniem EIAA, o ile w pierwszej połowie minionego roku tradycyjny banner o rozmiarach 468 na 60 pikseli stanowił 21 proc. reklam, w drugiej połowie odpowiadał już tylko za 13 proc. rynku. Tymczasem Super Bannery, o wymiarach 728 punktów na 90 punktów odpowiadały za 35 proc. formatów reklam. Niedaleko za nimi znalazły się tzw. reklamy Medium Rectangle (300 pikseli na 250 pikseli). W przypadku analiz OPA Europe dominacja formatów Super Banner oraz Medium Rectangle była jeszcze wyraźniejsza, odpowiadając za około 86 dostarczonych na rynek formatów.
Ciekawy raport EIAA poświęcony formatom reklam stosowanym w Europie można znaleźć tutaj (PDF) . W dokumencie wzięto pod uwagę sześć najbardziej popularnych formatów reklam w sieci: Traditional Banner, Skyscraper, Wide Skyscraper, Rectangle, Medium Rectangle oraz Super Banner. Ostatnia z reklam jest popularna szczególnie na rynkach skandynawskich, w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii oraz w Holandii. We Włoszech, w Niemczech i we Francji najpopularniejsza okazuje się forma Medium Rectangle.
Źródło: vnunet.com - pclab.pl
Dołącz do dyskusji: Tradycyjne bannery w cieniu