SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na transakcje Blikiem Polacy wydali 9 mld zł w drugim kwartale roku

W drugim kwartale br. użytkownicy Blika zrealizowani za jego pośrednictwem transakcje zakupowe online o łącznej wartości 8,58 mld zł. W tym samym czasie kartami wydano 5 mld.

Z najnowszego raportu Blika wynika, że trzy czwarte wszystkich transakcji aplikacją realizowanych jest w internecie. W drugim kwartale br. było ich 73 miliony.

Pod tym względem Blik już znacznie wyprzedził karty. Narodowy Bank Polski opublikował właśnie dane dla kart płatniczych po drugim kwartale 2020 roku. Wynika z nich, że klienci zapłacili nimi w tym czasie 33,6 mln razy.

 

W drugim kwartale br. znacząco wzrosła wartość transakcji przez internet. W przypadku Blika do 8,58 mld w stosunku do 5,97 mld w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 43 proc. rdr. Natomiast w przypadku kart o jedną czwartą - do 5 mld zł z 4 mld zł.

- Bez wątpienia ogromne kwartalne wzrosty liczby i wartości transakcji BLIKIEM w drugim kwartale to efekt przesunięcia zakupów ze sklepów stacjonarnych do sieci. Wynika to oczywiście z lockdownu oraz obaw wielu z nas o kupowanie w tradycyjnych miejscach, gdzie często gromadzą się większe grupy ludzi - komentuje Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.

Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości Blika tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe, Nest Banku i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, a także w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS.

Dołącz do dyskusji: Na transakcje Blikiem Polacy wydali 9 mld zł w drugim kwartale roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl