Trzy nowe grupy rozpoczęły prace w ramach Polskiej Organizacji Reklamodawców
W ostatnich dniach rozpoczęły prace trzy nowe grupy robocze działające w ramach Polskiej Organizacji Reklamodawców: Cross-media, Rola CMO w biznesie i organizacji oraz Efektywności w marketingu.
Zadaniem grupy Cross-media jest analiza istniejących systemów pomiaru mediów pod kątem przygotowania, a potem realizacji, systemu pomiarowego uwzględniającego potrzeby i oczekiwania marketerów.
Jednym z pierwszych działań tej grupy jest zorganizowanie spotkania z przedstawicielami IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy oraz , aby aktywnie włączyć się w prowadzone już dyskusje i poznać rezultaty dotychczasowych dokonań. Jednocześnie grupa ta analizuje propozycje WFA (World Federation Advertisers) – projekt „Halo” dyskutowany na rynku amerykańskim i projekt „Origin” – na rynku brytyjskim.
Grupa cross-media działa w składzie: Marek Zaborowski – BNP Paribas Bank Polska (lider grupy), Wioleta Adamiec – Henkel, Izabela Pontus – Grupa Maspex, Jakub Ignaczak – L'Oréal, Bartosz Węgłowski – Kompania Piwowarska oraz
Katarzyna Kierzkowska – Credit Agricole Bank Polska.
Kolejna grupa, działająca pod nazwą Rola CMO w biznesie i organizacji będzie skupiać się na: przygotowaniu działań, które mają określić i wzmocnić pozycję CMO wewnątrz własnych organizacji i poza nimi, edukacji o roli marketingu i wpływie na rozwój biznesu i organizacji zorientowanych na klienta oraz przygotowaniu programu wymiany edukacji i doświadczeń wśród marketerów.
W jej skład wchodzą: Marta Życińska, MBA – Mastercard (liderka grupy), Beata Dziwulska – Nestlé, Ania Plachta – Credit Agricole Bank Polska, Maciej Reszczyński – Visa, Damian Ludke – Autopay,Tomasz Chmielewski – Bolton Polska, Magdalena Kosińska – Versuni oraz Olga Kustra-Kowalczyk – IKEA. Opiekunem grupy jest Dariusz Maciolek – BNP Paribas Bank Polska ze wsparciem Barbary Pijanowskiej - Kuras – Credit Agricole Bank Polska.
Prace nad branżowymi standardami
Pod koniec tygodnia wystartowała kolejna grupa robocza POR – Efektywności w marketingu. Jej członkowie skupią się na przeglądzie istniejących KPI w marketingu oraz wypracowaniu wspólnych standardów branżowych - po to, aby branża mogła się wzajemnie rozumieć i mówiła tym samym językiem.
Grupa w swojej pracy zamierza wykorzystać bogate doświadczenie WFA. Inspiracją będą również rozwiązania szwedzkiej organizacji marketerów Sveriges Annonsörer – ich system uporządkowania KPI w marketingu, a także system certyfikacji.
Liderem grupy jest Monika Kochanowska z PepsiCo, opiekunem z ramienia zarządu POR jest Barbara Pijanowska - Kuras z Credit Agricole Bank Polska, wspiera ją natomiast Anna Dzierzedzka z PepsiCo.
Członkami tej grupy są: Piotr Bobrycki – Dr. Oetker, Jakub Ignaczak – L'Oréal, Anna Górka – E.Wedel, Olga Kustra-Kowalczyk – IKEA, Magdalena Kosińska – Versuni, Izabela Pontus – Grupa Maspex, Ania Plachta – Credit Agricole Bank Polska, Małgorzata Falkowska – T-Mobile Polska, Diana Kowalska – H&M, Paulina Szurnicka - H&M i Tomasz Chmielewski – Bolton Group.
Przypomnijmy, że jako pierwsza swoje działania rozpoczęła grupa pod nazwą Relacje z mediami i agencjami, która skupiać się będzie m.in. z tzw. brand safety. Grupa ta zaprosiła do rozmów biura reklamy tv, m.in. Polsat Media, z którym chce rozmawiać o sytuacji, która miała miejsce w TV Republika - w związku z mową nienawiści na antenie tego kanału zdecydowana większość reklamodawców wycofała ze stacji swoje reklamy. Z naszych informacji wynika, że dotychczas nie doszło do spotkania POR z Polsat Media.
Dołącz do dyskusji: Trzy nowe grupy rozpoczęły prace w ramach Polskiej Organizacji Reklamodawców