Turystyka i gastronomia - najczęściej wyszukiwane branże w sieci przez Polaków
W ciągu ostatniego roku Polacy najczęściej szukali w sieci informacji na temat firm z branży turystycznej i gastronomicznej. Internet jest też wykorzystywany przez konsumentów do sprawdzania usług finansowych oraz ofert sklepów detalicznych i hurtowni. Tylko 4 proc. badanych nie szukało w internecie żadnych informacji na temat firm - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC.
Najczęściej wyszukiwane są informacje o firmach z branż gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej - 65 proc. respondentów przyznało, że w ciągu ostatniego roku korzystało z internetu w celu sprawdzenia danych i opinii na temat przedsiębiorstw z tych sektorów.
Polacy w zasobach internetowych szukają również informacji o firmach związanych z usługami finansowymi. Ponad połowa respondentów (55 proc.) za pośrednictwem internetu przeglądała oferty banków, firm ubezpieczeniowych, otwartych funduszy emerytalnych oraz towarzystw funduszy inwestycyjnych. Niewiele mniej badanych, bo niemal 54 proc., z internetu korzystało szukając informacji o sklepach i hurtowniach.
Dla 34 proc. respondentów, głównie mężczyzn, internet stanowi źródło informacji o firmach telekomunikacyjnych. Niewiele mniej osób, bo 32 proc., w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem internetu sprawdzało oferty firm transportowych. Według badania, takie informacje interesują głównie osoby między 18 a 34 rokiem życia.
Branże najczęściej wyszukiwane przez polskich konsumentów
Badanie "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych" zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Turystyka i gastronomia - najczęściej wyszukiwane branże w sieci przez Polaków