TV Republika: nasi reklamodawcy z ogromnym wzrostem sprzedaży
Telewizja Republika przekonuje, że emitowane w niej spoty „przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści”. W ostatnich tygodniach reklamy ze stacji wycofało kilkadziesiąt firm, na antenie często pojawiają się spoty autopromocyjne i 3-minutowe klipy z telezakupami.
- Z różnych stron docierają do nas informacje o tym, że reklamy wyświetlane na naszej antenie przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści - stwierdziła Telewizja Republika w komunikacie zamieszczonym w sobotę wieczorem w jej serwisie internetowym.
Sprecyzowała, że chodzi o efekty sprzedażowe. - Zarówno nasi reklamodawcy, jak i ich klienci, informują nas o skokowym wzroście sprzedaży. Niektóre z nich trzeba nawet domawiać, gdyż zamówień jest coraz więcej - opisała spółka.
CZYTAJ TEŻ: Więcej informacji w TV Republika. „Flesz” co godzinę
- Niezmiernie nas to cieszy! Dziękujemy za to, że darzą nas Państwo tak dużym zaufaniem! Liczymy na dalszą owocną współpracę również z kolejnymi potencjalnymi reklamodawcami - dodała.
Warto reklamować się w @RepublikaTV! Nasi reklamodawcy odnotowują ogromny wzrost sprzedaży!https://t.co/R6LO6xHojO
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) February 10, 2024
TV Republika bojkotowana reklamowa po słowach Pietrzaka i Króla
Na początku stycznia TV Republika została skrytykowana za nienawistne wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla na jej antenie dotyczące przyjmowania imigrantów w Polsce. Po pytaniach kierowanych do nich w social media reklamy ze stacji wycofały mBank i IKEA (tę drugą szybko zaatakowano w „Gazecie Polskiej”).
To rozpoczęło serię podobnych decyzji wielu reklamodawców. W kolejnych tygodniach z dalszego promowania się w kanale zrezygnowały m.in. Tarczyński, Adamed Pharma, USP Zdrowie, Provident, otoDom.pl (należy do Grupy OLX), Pyszne.pl, Media Expert, SkyShowtime, Bank Millennium, Żabka Polska, Storytel Carrefour, Bank Millennium Kaufland, Wedel, XTB, STS, Delikatesy Centrum i Tevo.
CZYTAJ TEŻ: TV Republika wydłuża program Rachonia. Kłeczek na stałe po południu
Niektóre firmy nie przerywały emisji spotów z dnia na dzień (bo wtedy nie odzyskałyby zapłaconych pieniędzy), tylko czekały na koniec zaplanowanych kampanii. Natomiast Wedel swoją typową reklamę zastąpił spotem na temat mowy nienawiści.
Skutki bojkotu widać w statystykach emisji spotów w TV Republika. Jak już szczegółowo opisywaliśmy, w grudniu ub.r. stacja pokazała ich 15 481, czyli ok. 500 każdego dnia. Przez pierwsze dziesięć dni stycznia średnia była taka sama, natomiast w kolejnych trzech dniach zmalała do pułapu 255-280. W drugiej połowie zeszłego miesiąca reklam było jeszcze mniej: maksymalnie 270 dziennie, a w cztery dni - jedynie ok. 220.
Mniej reklam, więcej telezakupów
22 stycznia na antenie TV Republika pojawiły się 3-minutowe spoty z telezakupami. Do końca zeszłego miesiąca codziennie pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych, a od 1 lutego - po ok. 10 każdego dnia.
Dlaczego TV Republika, od 20 grudnia ub.r. notująca wielokrotnie wyższą oglądalność niż wcześniej, zamiast części reklam zdecydowała się emitować spoty telezapukowe? - Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia. I zrobiło się miejsce w ramówce w porach dla gospodyń domowych. Telezakupy to dobre źródło zarobków - tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny stacji.
CZYTAJ TEŻ: Ekipy TV Republika nie wpuszczono na konferencję. Ministerstwo Kultury wyjaśnia to mową nienawiści
Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału. Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji. Druga podwyżka obowiązuje od początku lutego.
Na YouTubie TV Republikę ogląda na żywo nawet kilkadziesiąt tys. internautów równocześnie (w wieczór, gdy zatrzymano Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika, było to rekordowe ponad 70 tys.). Kanał pod koniec stycznia przekroczył poziom miliona subskrybentów. 19 grudnia miał ich 546 tys.
W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii. W ciągu 11 lat działalności nadawca wiele razy sprzedawał swoje nowe akcje. Pod koniec 2022 roku przeprowadził 41. emisję walorów, objęły je wtedy spółki zarządzające tytułami prasowymi i internetowymi Tomasza Sakiewicza.
Dołącz do dyskusji: TV Republika: nasi reklamodawcy z ogromnym wzrostem sprzedaży