SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN i RMF FM najsilniejszymi markami medialnymi

Telewizja TVN i radio RMF FM są najsilniejszymi w Polsce markami medialnymi - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Presspublica. W czołowej dziesiątce zestawienia jest tylko jeden tytuł prasowy - "Gazeta Wyborcza", a najwyżej notowany serwis internetowy - Onet.pl - zajmuje dopiero 23. miejsce.

TVN okazała się najsilniejszą w Polsce marką medialną, wyprzedzając ubiegłorocznego lidera - radio RMF FM, które zajęło w zestawieniu drugie miejsce. Oprócz tego w pierwszej dziesiątce znalazły się związane z tą telewizją stacje TVN24 i TVN7. TVN okazała się bezkonkurencyjna pod względem wartości postrzeganej przez respondentów, natomiast świadomość tej stacji jest nadal niższa od dłużej obecnych na rynku TVP1, TVP2 i Polsatu.

smgkrc

Ogółem w czołowej dziesiątce rankingu najsilniejszych polskich marek medialnych znalazło się sześć stacji telewizyjnych, trzy rozgłośnie radiowe i tylko jeden tytuł prasowy - "Gazeta Wyborcza". Tygodnikiem, którego marka ma największą moc, jest "Tele Tydzień" (11. miejsce, 580 pkt), natomiast osiągający największą sprzedaż "Fakt" jest w rankingu dopiero 22. (500 pkt) - niżej niż "Rzeczpospolita", "Dziennik" i "Gazeta Prawna" (odpowiednio: 15., 16., i 17. pozycja). Najsilniejszą markę wśród tygodników opinii ma "Wprost" (14. miejsce, 531 pkt), a wśród czasopism dla kobiet - "Claudia" (19. miejsce, 523 pkt). Najwyżej notowany brand internetowy - Onet.pl - zajął dopiero 23. miejsce (499 pkt), co wynika z relatywnie niskiego poziomu dostępu do sieci w Polsce.

W przeprowadzonym przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Presspublica badaniu mocy polskich marek medialnych wzięło udział 1200 osób powyżej 15 roku życia. Respondenci nie tylko oceniali firmy z tej branży w sześciu kategoriach uwzględnionych w powyższej tabeli, lecz także odpowiadali, czy sami korzystają z danej marki, polecają ją innym i planują jej zakup.

Dołącz do dyskusji: TVN i RMF FM najsilniejszymi markami medialnymi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl