TVN Media idzie na rękę reklamodawcom w związku z pandemią
W związku z trwającą od marca pandemią koronawiursa biuro reklamy TVN Media skorygowało zasady polityki handlowej na ten rok, wprowadzając do niej dwa nowe zapisy. Chce w ten sposób wesprzeć reklamodawców borykających się z ekonomicznymi skutkami pandemii.
- Od marca żyjemy w nowej rzeczywistości. Zmiany są bardzo głębokie i dotyczą wszystkich przestrzeni, zarówno tej prywatnej, jak również społecznej czy zawodowej. Dla gospodarki kraju i rynku reklamy to zdarzenia bez precedensu. Izolacja społeczna wymusiła respektowanie rygorów, które w nagły sposób skorygowała plany większości podmiotów, z którymi współpracujemy. W tym trudnym czasie staraliśmy się zrealizować jak najwięcej działań wspierających. Publikowaliśmy artykuły dotyczące funkcjonowania biznesu w trakcie pandemii w cyklu #challengingtime, zorganizowaliśmy pomoc dla mikro przedsiębiorstw w inicjatywie #TVNpomagajmysobie. Dziś, wraz z ogłoszeniem wrześniowego cennika, dokonujemy zmian w Polityce Handlowej obowiązującej w 2020 - poinformował w liście przewodnim do reklamodawców Piotr Tyborowicz, dyrektor TVN Media.
Pierwsza zmiana to wprowadzenie możliwości niekorygowania warunków handlowych za okres od 1 stycznia do 30 września br. dla reklamodawców, którzy nie realizują deklaracji, pod warunkiem, że udział ich wydatków rocznych netto w TVN Media w stosunku do wszystkich wydatków rocznych netto na reklamę telewizyjną, jest nie niższy niż w 2019 roku.
Druga zmiana to możliwość aneksowania wysokości deklaracji branej pod uwagę przy udzielaniu rabatu za podpisanie umowy rocznej.
Klienci TVN Media, którzy chcą skorzystać z tych możliwości muszą podpisać nową umowę lub aneks do już zawartej. - Wierzę, że takie decyzje to praktyczna realizacja wizji budowy partnerskiej relacji z klientem. Mam również nadzieję, że nowe zapisy stworzą optymalne warunki dla intensyfikacji działań komunikacyjnych w czwartym kwartale tego roku - zaznaczył Piotr Tyborowicz.
Rabaty uzależnione od poziomu wydatków
Przypomnijmy, że w ogłoszonych pod koniec 2019 roku zasadach polityki handlowej na 2020 roku TVN Media określiło m.in. wysokości rabatów dla poszczególnych grup klientów, podział reklamodawców na określone grupy w zależności od wielkości budżetów itp.
Utrzymano wcześniejszy podział reklamodawców na 11 grup: rozwojowych (wydają do 2,2 mln zł rocznie w kanałach z oferty TVN Media), kluczowych (siedem grup z wydatkami od 2,2 mln zł do 18 mln zł) i strategicznych (trzy grupy z wydatkami od 18 do 26 mln zł i więcej).
Bez zmian pozostały też progi inwestycyjne dla wydatków w TVN w każdej z grup reklamodawców. Nie zmodyfikowano również poziomu rabatów dla poszczególnych klastrów - poza klientami strategicznymi. Reklamodawcy, którzy wydadzą od 18 do 21 mln zł dotychczas mieli 50 proc. rabatu. Teraz zwiększono go do 52 proc., nie tylko dla zakupu w TVN, ale też dla Premium TV.Maksymalny rabat dla reklamodawców rozwojowych wynosi 24 proc., dla kluczowych mieści się w przedziale od 28 do 47 proc.
Marketerzy, którzy zadeklarowali wydatki w TVN powyżej 21 mln zł dostają rabaty ustalane indywidualnie.
Zmniejszono próg inwestycji dla negocjacji warunków indywidualnych określanych na podstawie zawartej z TVN Media umowy rocznej (obejmujących wydatki na kampanie reklamowe, kwoty zafakturowane tytułem wkładu sponsorskiego i/lub tytułem wynagrodzenia za usługi lokowania produktu, łącznie w segmencie TVN, Premium TV i Digital) - z 46 mln zł do 44 mln zł.
Oprócz rabatów inwestycyjnych, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką są: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny i dla Reklamodawcy Rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy.
Dołącz do dyskusji: TVN Media idzie na rękę reklamodawcom w związku z pandemią