TVN Media podaje cenniki i rabaty reklamowe na 2017 rok
Biuro Reklamy TVN Media (obsługuje stacje TVN i szereg zewnętrznych kanałów tematycznych) ogłosiło politykę sprzedaży oferty reklamowej obowiązujące w 2017 roku. Fundamentalne zasady pozostają niezmienione. Nowością jest nowy klaster negocjacyjny dla klientów z budżetem powyżej 44 mln zł.
- Fundamentalne zasady funkcjonowania polityki handlowej pozostają w 2017 roku niezmienione. Najważniejsze z nich to jednolite warunki handlowe uzależnione od wysokości rzeczywistych inwestycji, wzajemne respektowanie obowiązujących formalnie deklaracji oraz transparentność podejmowanych działań wspartą publikacją raportów niezależnych audytorów potwierdzających brak odstępstw od obowiązujących reguł - mówi Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN Media.
Podobnie jak w 2016 roku zachowano podział na reklamodawców rozwojowych (wydają do 2 mln zł), kluczowych (siedem grup z wydatkami w przedziałach od 2 do 17 mln zł), strategicznych (3 grupy wydające od 17 do 25 mln zł i więcej).
Maksymalny rabat (zarówno w TVN jak i w pakiecie Premium TV) wynosi dla reklamodawców rozwojowych 24 proc., dla kluczowych - od 28 do 47 proc., a dla strategicznych - 50 proc. Ci marketerzy, którzy wydadzą przez cały rok więcej niż 20 mln zł mogą negocjować rabaty indywidualnie.
TVN Media wprowadziło dodatkowych klaster negocjacyjny dla reklamodawców, którzy wydadzą w kanałach i serwisach internetowych obsługiwanych prze firmę (na kampanie spotowe, sponoring i lokowanie produktu w TVN, internecie i kanałach Premium TV) powyżej 44 mln zł. Nowością jest wprowadzenie minimalnego CPP (koszt dotarcia z reklamą do 1 proc. grupy docelowej) dla klastra 25 mln+.
Oprócz tych rabatów, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką będą: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny, inwestycyjny i dla Reklamodawcy Rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy.
Rabat dla reklamodawcy rozwojowego przewidziano dla firm, które zadeklarują minimalny udział wydatków rocznych na kampanie reklamowe dla programu TVN w stosunku do wszystkich rocznych wydatków telewizyjnych netto na reklamę w wysokości minimum 40 proc. - wtedy otrzymają dodatkowo – podobnie jak rok temu - do 5 proc. rabatu.
Rabat za roczną deklarację cennikową jest przydzielany, gdy reklamodawca w momencie składania deklaracji wydatków rocznych zadeklaruje 100 proc. udział cennika w zakupie w programie TVN w danym roku. Z kolei klient, który do 10 lutego 2017 roku podpisze z TVN Media umowę roczną na wydatki w TVN i w Premium TV otrzyma dodatkowo 2 proc. zniżki. Rabat za zakup bezpośredni w TVN Media wynosi 10 proc., zaś rabat agencyjny - maksymalnie wyniesie 15 proc.
Podobnie jak w tym roku, także w 2017 roku premiowany będzie zakup z cennika. Jego wysokość uzależniona jest od poziomu wydatków i jest inna dla każdego z klastrów. Wynosi od 7 do 20 proc. przy udziale opcji zakupu cennikowego w przedziale od 70 do 99,99 proc. oraz od 15 do 30 proc. przy zakupie w całości po cenniku.
TVN Media zapowiada nowe pakiety targetowane w kanale TVN, które będą ogłaszane w cennikach miesięcznych.
TVN Media jako drugie, po Biurze Reklamy Telewizji Polskiej, ogłosiło zasady polityki handlowej obowiązujące w 2017 roku. Polsat Media takich informacji nie ujawnia.
Dołącz do dyskusji: TVN Media podaje cenniki i rabaty reklamowe na 2017 rok