SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN Media podaje rabaty i koszty dla reklamodawców w 2015 r. „Do negocjacji” od 17 mln zł budżetu

Biuro reklamy TVN Media (oprócz kanałów Grupy TVN obsługujące wiele innych stacji) opublikowało szczegółowe warunki strategii sprzedażowej na 2015 rok. Marketerzy są podzieleni na trzy grupy (rozwojowi, kluczowi, strategiczni) w zależności od wielkości ich rocznych budżetów, od których zależą też dostępne rabaty i ceny dotarcia w poszczególnych kanałach i pakietach.

Pierwszy raz jednolitą ofertę, w której wysokość rabatów i koszty dotarcia dla każdego reklamodawcy zależą od wielkości jego rocznych wydatków netto w kanałach obsługiwanych przez brokera, TVN Media wprowadził pod koniec ub.r. (zobacz szczegóły).

- Celem nowej polityki handlowej było skuteczne uporządkowanie zasad obowiązujących na rynku reklamy oraz zabezpieczenie możliwości naturalnego rozwoju dla jego uczestników. Z dzisiejszej perspektywy oceniamy, że cel ten został osiągnięty. Przekonują nas o tym najważniejsze skutki podjętych działań: jednolite warunki handlowe uzależnione od wysokości rzeczywistych inwestycji, wzajemne respektowanie złożonych deklaracji, pełna transparentność podejmowanych działań wsparta publikacją raportów niezależnych audytorów, potwierdzających brak odstępstw od przyjętych zasad - wylicza Piotr Tyborowicz, dyrektor TVN Media.

Broker właśnie opublikował szczegółowe warunki swojej oferty, które będą obowiązywać w przyszłym roku. Jakie są najważniejsze zmiany? Przede wszystkim podniesiono próg wydatków - z 15 do 17 mln zł - od którego wysokość rabatów i kosztów dotarcia (CPP, czyli koszt zakupu 1 punktu GRP, a więc jednorazowego dotarcia reklamy do 1 proc. grupy docelowej) jest negocjowana z określonym marketerem. Z kolei dwa najniższe poziomy inwestycji (0-1 mln zł i 1-2 mln zł) połączono w jeden, w którym reklamodawcy są określani jako rozwojowi. Ci z rocznym budżetem netto od 2 do 17 mln zł zostali określeni jako kluczowi, a ci z budżetem powyżej 17 mln zł (mogący negocjować stawki) - jako strategiczni.

Ponadto w ofercie wprowadzono nowe rabaty: za wczesne podpisanie umowy rocznej, za deklarację 100 proc. udziału zakupu z cennika oraz za wysoki udział wydatków w kanale TVN (dla klientów z grupy rozwojowych). Jednocześnie w ofercie kanału TVN wydzielono pakiety demograficzne.

TVN Media obsługuje jako broker reklamowy ok. 50 kanałów, oprócz tych z Grupy TVN są to m.in. stacje 4fun Media, Canal+ Cyfrowego, Telewizji Puls, Viacom International Media Networks, The Walt Disney Company, SPT Networks CE, FOX International Channels Poland i Discovery Networks. Duża część z nich poprzednio była obsługiwana przez Atmedia.

Dołącz do dyskusji: TVN Media podaje rabaty i koszty dla reklamodawców w 2015 r. „Do negocjacji” od 17 mln zł budżetu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
k
tvn = jak szmire i badziewie sprzedać motłochowi
odpowiedź
User
Analityk
W sumie tabele indeksow sa ciekawe, rozumiem, ze im wiekszy budzet, to indeks jest coraz wyzszy i w ten sposob w TVN 7 majac do wydania 17 milionow moje CPP kosztuje 1345 PLN x index z marca 1,05 x index tylko z tvn 7 - 1,22? gdybym wydawal mniej to mialbym taniej?? Bo index do 2 mln jest 1,12?? Przeciez nie chodzi o wielkosc rabatu? Co z tymi tabelkami jest nie tak, ze inaczej je rozumiem?
odpowiedź