TVN24 liderem kanałów informacyjnych w I półroczu, oglądalność TVP Info urosła o połowę
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w pierwszym półroczu br. było TVN24. Gigantycznym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24), z kolei widownia TVP Info wzrosła o 50 proc. Zerowy udział zanotowała nowa stacja News24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w pierwszym półroczu 2022 roku wyniósł 5,78 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 20,92 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,58 proc. (po wzroście o 51,63 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W pierwszym półroczu br. kanał miał 2,14 proc. udziału, po wzroście względem pierwszego półrocza 2021 roku o 14,44 proc.
Za wzrosty widowni głównych kanałów informacyjnych odpowiada fakt, że w ostatnich miesiącach relacjonowały wywołaną przez Rosję wojnę w Ukrainie. Wydarzenia te zwiększyły zainteresowanie stacjami newsowymi.
Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,83 proc. (w dół o 20,19 proc.).
Wydarzenia24 względem Superstacji zwiększyły wynik o 1900 proc.
Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,60 proc. Stacja względem nadawanej w pierwszym półroczu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 1900 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o dwie lokaty.
Tylko 28 widzów News24
Ostatnie miejsce zajął nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca br. Stację w pierwszym półroczu br. śledziło średnio zaledwie 28 widzów.
Największy udział (6,53 proc.) wśród grup kanałów newsowych w pierwszym półroczu br. miała Grupa TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 i TVN24 BiS i notująca wzrost o 26,31 proc. Dalej były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 35,81 proc. do 6,41 proc. (łączne dane dla TVP Info oraz TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 33 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w czerwcu 2022 roku wyniósł 15,92 proc. Było to o 33 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2021 roku.
TVN24 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w pierwszym półroczu 2022 roku utrzymało się TVN24 z wynikiem 3,91 proc., po wzroście o 28,62 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 2,76 proc. udziału, po wzroście o 73,58 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,85 proc. (wzrost o 20,92 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,49 proc. udziału, po wzroście o 36,89 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 10,21 proc. udziału w rynku, po wzroście o 46,91 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem kanałów informacyjnych w I półroczu, oglądalność TVP Info urosła o połowę