SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kto oglądał „stare” TVP Info, a kto ogląda nową odsłonę kanału? (profil widza)

Nową odsłonę TVP Info chętniej oglądają mężczyźni niż kobiety. Wśród widowni dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy wsi. Zauważalna jest zmiana profilu audytorium stacji w porównaniu do „starej” wersji kanału  - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

TVP Info to informacyjny kanał, który został wyłączony przez nowe szefostwo publicznego nadawcy w środę, 20 grudnia ub.r. Stacja ponownie rozpoczęła nadawanie w nowej odsłonie w piątek, 29 grudnia ub.r. Średni dobowy udział TVP Info w okresie od 1 stycznia do 19 grudnia ub.r. wyniósł 5,08 proc. Z kolei w okresie od 29 grudnia ub.r. do 14 stycznia br. było to 1,45 proc.

TVP Info ogląda więcej mężczyzn niż kobiet

W okresie od 29 grudnia 2023 roku do 17 stycznia 2024 roku TVP Info oglądało średnio 46,78 proc. kobiet i 53,22 proc. mężczyzn. Struktura widowni stacji w podziale na płeć różni się od tej, którą charakteryzuje się cały rynek telewizyjny w naszym kraju. Charakteryzuje się przewagą widowni kobiecej - w okresie od 1 stycznia do 19 grudnia ub.r. wszystkie stacje śledziło średnio 53,56 proc. kobiet i 46,44 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

TVP Info jeszcze wyższy udział widowni męskiej nad kobiecą miało w w okresie od 1 stycznia do 19 grudnia 2023 roku, czyli w ostatnich miesiącach poprzedniej odsłony kanału. Wówczas mężczyźni stanowili 55,56 proc., a kobiety - 44,44 proc.

81 proc. widzów stacji stanowi grupa wiekowa 50+

TVP Info na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni każdej z tych stacji w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19, 20-24 i 25-29 wynoszą poniżej 1 proc. Jeszcze niższe zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych stacja miała również w okresie od 1 stycznia do 19 grudnia ub.r.

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie newsową stacją Telewizji Polskiej stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności TVP Info notuje w grupie 50+, w której widownia stanowi aż 80,95 proc. wszystkich widzów. Dla porównania w całym rynku jest to 62,02 proc. Z kolei w „starej” odsłonie TVP Info analizowana grupa liczyła 86,55 proc.

Nowe TVP Info względem poprzedniej odsłony stacji ma niższy udział wśród mieszkańców wsi

Mniejsze dysproporcje oglądalności obecnej odsłony TVP Info względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Stacja ma jednak zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 41,24 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 37,97 proc. Z kolei poprzednia odsłona TVP Info wśród całej widowni miała 44,96 proc. mieszkańców wsi.

Porównywalne dochody widzów obu wersji TVP Info

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że TVP Info (zarówno odsłona kanału nadająca do 20 grudnia ub.r., jak i wersja emitowana obecnie) ma względnie podobną strukturę widowni do całego rynku telewizyjnego w Polsce.

Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto TVP Info w okresie od 29 grudnia ub.r. do 17 stycznia br. wynosił 38,58 proc., a w okresie od 1 stycznia do 19 grudnia ub.r. było to 36,83 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł obecnie jest to 4,71 proc., a poprzednia odsłona stacji miała 2,98 proc.

Mniej widzów z wykształceniem podstawowym obecnej odsłony TVP Info

TVP Info nadal najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, ale udział takich widzów względem poprzedniej wersji kanału spadł z 46,53 proc. do 41,91 proc. widowni (w całym rynku jest to 42,40 proc.).

64 proc. widowni stacji stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód TVP Info najchętniej oglądane jest przez emerytów, którzy stanowią 64,08 proc. widowni stacji. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,33 proc. emerytów. Udział TVP Info w tej grupie w okresie od 1 stycznia do 19 grudnia ub.r. wynosił 69,54 proc.

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

Dołącz do dyskusji: Kto oglądał „stare” TVP Info, a kto ogląda nową odsłonę kanału? (profil widza)

47 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ater
Podwyższył im VAT, kazał dużej pracować by przejść na emeryturę, zabrał pieniądze z OFE a oni go wybrali mało tego nie chcą uchodźców a zbojkotowali referendum ludzie mają sieczkę w głowie bo słuchają postkomunicznych mediów.
odpowiedź
User
Jarosław
No właczyłem to TVP info i pierwsze co widzę to leci jakiś pasek ale czcionka za mała. W tle jakieś biało niebieskie paski z kropkami. Jakoś nie widzę tej jakości. Czemu nie wyświetla się obraz na całej ścianie. Więcej życia bo to wszystko jest jakieś mdłe. Dużo gadania w tym studio. Powinno być więcej materiałów i wszystko bardziej poukładane żeby było wiadomo kiedy są wiadomości sportowe, a kiedy pogoda. Dużo pracy jeszcze ale trzymam kciuki.
42 49
odpowiedź
User
Novumm
Zasięg dzienny by nam pokazał ilu widzów straciło nowe TVP Info ale jak zwykle pokazujecie strukturę widowni zamiast uzupełnić ją właśnie o zasięg dzienny..
81 9
odpowiedź