TVP Info przyciąga więcej widzów niż Jarosław Kuźniar w TVN24
Od początku roku rośnie widownia porannych pasm w stacjach informacyjnych. Najwięcej widzów między 6.00 a 10.00 gromadzi kanał TVP Info, ale goni go TVN24. Najdynamiczniej idzie do góry oglądalność Polsat News, chociaż daleko mu do konkurentów.
Widownia “Poranka” stacji TVP Info w dni powszednie w godz. od 6.00 do 10.00 to średnio 225 tys. osób - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement za okres od 2 stycznia do 23 lutego br. przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Daje to kanałowi 8,43 proc. udziału w rynku (grupa 4+). Stacja w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. pozyskała w porannym paśmie ponad 8 tys. nowych widzów.
Na drugim miejscu plasuje się mający mniejszy zasięg kanał TVN24. Jego pasmo “Wstajesz i wiesz”, prowadzone najczęściej przez Jarosława Kuźniara, ogląda przeciętnie 206 tys. widzów, co przekłada się na 7,45 proc. udziału w grupie 4+. Stacja ta zyskała w ujęciu rok do roku niemal 23 tys. nowych oglądających.
>>> Jarosław Kuźniar o zwalniających go z TVN24: “masochiści”, “smutna prawica”
Wzrost oglądalności notuje też “Nowy Dzień” w Polsat News, chociaż daleko mu do wyników obu konkurentów. Średnia widownia stacji w godz. 6.00-10.00 to 59 tys. osób przy udziale na poziomie 2,21 proc., więcej o ponad 23 tys. niż rok temu. Oznacza to, że zanotował on największy relatywny wzrost widowni w całym segmencie stacji newsowych.
Pod względem udziału w komercyjnej grupie 16-49 poranny blok TVN24 wygrywa z TVP Info. Komercyjna stacja ma bowiem 6,42 proc. udziału, a publiczna - 4,32 proc. Mimo sporej przewagi, TVN24 chce jeszcze zwiększyć udział w tej grupie, stąd kanał testuje ostatnio na antenie nowe formuły porannego pasma (zobacz więcej).
Widownia stacji w godz. 6:00 - 10:00 | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
TVP INFO | 02-01-2012/23-02-2012 | 233 477 | 8,43% | 4,32% |
03-01-2011/24-02-2011 | 225 112 | 7,97% | 3,53% | |
Wirtualnemedia.pl | ||||
TVN 24 | 02-01-2012/23-02-2012 | 206 159 | 7,45% | 6,42% |
03-01-2011/24-02-2011 | 183 574 | 6,50% | 5,33% | |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Polsat News | 02-01-2012/23-02-2012 | 58 645 | 2,12% | 1,58% |
03-01-2011/24-02-2011 | 35 313 | 1,25% | 1,12% |
Istotny wpływ na wyniki kanałów informacyjnych mają głośne wydarzenia, które śledzą wszyscy Polacy. Takim była w ostatnich tygodniach sprawa rzekomego porwania, a potem śmierci małej Madzi z Sosnowca. Wszystkie trzy stacje informacyjne zdecydowanie najwięcej widzów w porannych pasmach zgromadziły w piątek 3 lutego br., gdy komentowano fakt, że Madzia nie żyje i relacjonowano rozpoczęcie poszukiwania ciała dziecka przez policję.
TVP Info | Wszyscy 4+ | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 03-02-2012 | 597 462 | 17,04% |
2 | 15-02-2012 | 339 962 | 11,08% |
3 | 06-02-2012 | 304 609 | 10,23% |
4 | 08-02-2012 | 289 923 | 9,79% |
5 | 14-02-2012 | 277 477 | 9,42% |
TVN 24 | Wszyscy 4+ | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 03-02-2012 | 446 479 | 12,73% |
2 | 06-02-2012 | 300 782 | 10,10% |
3 | 13-02-2012 | 270 855 | 8,83% |
4 | 14-02-2012 | 260 967 | 8,86% |
5 | 07-02-2012 | 258 513 | 8,72% |
Polsat News | Wszyscy 4+ | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 03-02-2012 | 129 760 | 3,70% |
2 | 05-01-2012 | 87 630 | 3,61% |
3 | 09-02-2012 | 83 114 | 2,89% |
4 | 06-02-2012 | 80 764 | 2,71% |
5 | 02-02-2012 | 74 630 | 2,43% |
Poranne pasma kanałów newsowych cieszą się zdecydowanie największą popularnością wśród osób po 60. roku życia, z tymże najwięcej takich widzów ma TVP Info (prawie 60 proc.), a najmniej TVN24 (41 proc.). TVP Info oglądają najchętniej osoby z małych i średnich miast, TVN - z miast, a Polsat News - ze wsi i średnich miast. Publiczny kanał wybierają najczęściej osoby z wykształceniem podstawowym i średnim, newsowa stacja Grupy TVN cieszy się popularnością głównie wśród osób z wykształceniem średnim i wyższym, a kanał informacyjny Polsatu - wśród ludzi z wykształceniem podstawowym.
TVP INFO | TVN24 | Polsat News | |||||
Płeć | Mężczyźni | 49,14% | 102 | 49,33% | 103 | 60,95% | 127 |
Kobiety | 50,86% | 98 | 50,67% | 98 | 39,05% | 75 | |
Wiek | 4-9 | 0,43% | 7 | 0,51% | 9 | 1,37% | 23 |
10-15 | 1,02% | 15 | 0,32% | 5 | 1,19% | 18 | |
16 - 19 | 0,78% | 14 | 0,15% | 3 | 1,31% | 24 | |
20 - 24 | 0,72% | 9 | 1,69% | 22 | 0,63% | 8 | |
25 - 29 | 1,27% | 14 | 4,12% | 46 | 3,10% | 35 | |
30 - 34 | 3,54% | 43 | 5,03% | 61 | 4,33% | 52 | |
35 - 39 | 3,16% | 43 | 8,07% | 109 | 6,20% | 84 | |
40 - 44 | 4,12% | 64 | 5,37% | 83 | 4,04% | 62 | |
45 - 49 | 5,80% | 87 | 7,71% | 115 | 7,81% | 117 | |
50 - 54 | 9,05% | 113 | 17,30% | 216 | 11,27% | 141 | |
55 - 59 | 10,58% | 135 | 9,03% | 115 | 16,13% | 206 | |
60 | 59,54% | 289 | 40,71% | 197 | 42,64% | 207 | |
Wlk. miasta | Wieś | 37,96% | 97 | 16,14% | 41 | 54,87% | 140 |
< 50 tys. | 25,81% | 110 | 27,04% | 115 | 11,65% | 50 | |
50-100 tys. | 8,96% | 108 | 17,22% | 208 | 4,97% | 60 | |
100-200 tys. | 6,26% | 82 | 10,07% | 132 | 9,00% | 118 | |
> 200 tys. | 21,01% | 98 | 29,54% | 138 | 19,51% | 91 | |
Zawód | Top management | 3,55% | 36 | 12,05% | 123 | 5,45% | 55 |
Pracownicy średniego szczebla | 8,98% | 58 | 25,22% | 162 | 6,63% | 43 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 11,49% | 61 | 12,77% | 68 | 28,82% | 153 | |
Emeryci | 67,50% | 267 | 43,07% | 171 | 47,68% | 189 | |
Inni | 8,48% | 28 | 6,89% | 23 | 11,42% | 37 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 46,82% | 116 | 23,01% | 57 | 65,47% | 162 |
Średnie | 39,02% | 120 | 49,60% | 153 | 21,71% | 67 | |
Wyższe | 12,72% | 87 | 26,57% | 182 | 10,26% | 70 | |
Inne | 1,44% | 11 | 0,82% | 7 | 2,56% | 20 |
Prezentowane dane to oglądalność minutowa stacji od poniedziałku do piątku od 6.00 do 10.00. Dane nie uwzględniają emisji programu “Nowy dzień” w Polsacie, gdzie jest nadawany między 6.00 a 7.00 równolegle z Polsat News.
Dołącz do dyskusji: TVP Info przyciąga więcej widzów niż Jarosław Kuźniar w TVN24