SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 kończy emisję „Mody na sukces”, kolejne odcinki za drogie

9 grudnia br. Jedynka wyemituje ostatni odcinek „Mody na sukces”. - Taką decyzję musieliśmy podjąć ze względu na bardzo wysoką cenę, jakiej dystrybutor żądał od nas za kolejne odcinki - tłumaczy Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP.

Bohaterowie "Mody na sukces" Bohaterowie

O tym, że „Moda na sukces” może zniknąć z TVP1 mówiło się już od kilku miesięcy. Telewizja Polska była zainteresowana kontynuacją emisji serialu, ale ze względu na spadającą oglądalność, chciała zapłacić mniej za odcinki kolejnego sezonu. Nie udało jej się jednak uzyskać porozumienia w tej sprawie z dystrybutorem serialu, amerykańską stacją CBS.

- TVP musi kierować się rachunkiem ekonomicznym i z wyjątkiem pozycji i programów mieszczących się w definicji misji nie może dopłacać do emitowania serialu, który jest przedsięwzięciem czysto komercyjnym - wyjaśnia Jacek Rakowiecki.

„Moda na sukces” pojawiła się w Jedynce w 1994 roku i jest najdłużej pokazywanym w Polsce serialem, dotąd wyemitowano ponad 5 i pół tysiąca  odcinków (emisja w naszym kraju zaczęła się od odcinka 216.). W 1997 roku, gdy zaczęto pomiar telemetryczny, serial oglądało średnio aż 4,76 mln widzów. W kolejnych latach widownia malała, ale cały czas była spora. W 2009 roku „Modę” śledziło 2,26 mln osób (więcej na ten temat).

W ostatnich latach serial zaczął jednak mocno tracić widzów. Średnia oglądalność odcinków „Mody na sukces” emitowanych w okresie od 2 września do 9 października 2014 roku wyniosła 359 tys. widzów, co stanowiło 6,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i tylko 3,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym serial stracił 107 tys. oglądających i zapewniał TVP1 dopiero trzecie miejsce w rynku telewizyjnym (dane Nielsen Audience Measurement, zobacz szczegóły).

Na pogorszenie wyników „Mody” w ostatnim roku mała wpływ zmiana godziny jej emisji - premierowe odcinki we wrześniu ub.r. przesunięto bowiem z godz. 16.25 na 14.20. W 2012 roku emitowano je zaś wyłącznie w godzinach porannych, co spowodowało też spory odpływ widzów. Poza tym TVP1 zmniejszała stopniowo liczbę odcinków pokazywanych w tygodniu - z 10 do pięciu, a potem do czterech.

Koniec emisji „Mody” w TVP nie oznacza jednak, że serial zniknie definitywnie z naszego kraju. Christine Waage, wiceprezes odpowiedzialna za sprzedaż międzynarodową „Mody na sukces”, potwierdziła niedawno Wirtualnemedia.pl, że dystrybutor poszukuje innych możliwości emisji telenoweli w Polsce niż TVP - zarówno w telewizji jak i w internecie. Na razie nie wiadomo, jednak, gdzie mogłaby ona być dalej pokazywana.

„Moda na sukces” opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Anageles oraz ich krewnych i znajomych. Telenowela produkowana i nadawana na antenie CBS jest od 1987 roku. Oglądać ją można w wielu krajach świata.

Od 10 grudnia br. w miejsce „Mody na sukces”, czyli od wtorku do piątku o 14.25, TVP1 pokazywać będzie powtórki polskiego serialu komediowego „Sąsiedzi”. Na razie nie wiadomo, co zajmie to pasmo w styczniu przyszłego roku.

Dołącz do dyskusji: TVP1 kończy emisję „Mody na sukces”, kolejne odcinki za drogie

48 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
135799533
Moda na sukces za droga, skoki za drogie, liga mistrzów za droga itd. Koniec TVP jest bliski. Teraz tylko zostały głupawe paradokumenty i rolnicy szukający żony. Jednym słowem: DNO!!!!
0 0
odpowiedź
User
carl
Drugi sezon rolnika pewnie już w realizacji! TVP TO DNO
0 0
odpowiedź
User
Arek
Sami dobili te operę mydlaną zmianiając porę emisji. Nie przeszkadza im SuperSTARcie które ma w tej chwili 700 tysięcy widzów w piatek wieczorem i idzie na to sporo pieniądze, a 300 tysięcy widzów Mody na sukces o godzinie 14 juz przeszkadza. Brak słów.
0 0
odpowiedź