SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twitter szykuje opcję e-zakupów

Do sieci wyciekła makieta ilustrująca sposób działania planowanej usługi e-commerce na Twitterze.

Jak wynika z grafiki, Twitter przygotowuje się do rozszerzenia oferty o usługi handlu internetowego. Partnerem w tym przedsięwzięciu ma być firma Fancy, w której zarządzie zasiada jeden z założycieli serwisu, Jack Dorsey. Do jej obowiązków będzie należał nadzór nad technicznymi aspektami projektu.

W ramach nowej usługi Twitter ma przechowywać w swojej bazie dane dotyczące kart kredytowych i innych środków płatniczych użytkowników. W zamian będą oni mogli skorzystać z możliwości kupowania produktów bezpośrednio ze strumienia z tweetami. Tego typu specjalne posty będą opatrzone przyciskiem „Buy with Fancy” (z ang. kup z Fancy). Po sfinalizowaniu transakcji internauta będzie mógł monitorować proces realizacji zamówienia i wysyłki.

Twitter ma również pozwolić na oznaczanie poszczególnych ofert hashtagami, a także umożliwić dostęp do rozbudowanego archiwum z opisami przedmiotów i oznaczeniami na mapie.

Współpracująca z Twitterem firma Fancy jest startupem i w ostatniej rundzie dofinansowania zgromadził 75 mln dolarów. Jej serwis internetowy ma formę rozbudowanego katalogu produktów, który internauci mogą uzupełniać i rozbudowywać o nowe pozycje. Użytkownicy mają do dyspozycji koszyk zakupów, a także moduł rekomendacji bazujący na serwisach społecznościowych.

Swoich sił w e-commerce swego czasu próbował również Facebook. Jesienią 2012 roku serwis uruchomił usługę pozwalającą na zakup i wysyłkę do znajomych rzeczywistych prezentów (przeczytaj o tym więcej). W sierpniu ubiegłego roku zrezygnowano jednak z dalszego rozwoju platformy, z uwagi na niskie zainteresowanie wśród użytkowników.

Dołącz do dyskusji: Twitter szykuje opcję e-zakupów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl