Twitter z rosnącymi przychodami, więcej wpływów z reklam. Serwis ma 139 mln dochodowych użytkowników dziennie
W II kwartale 2019 roku Twitter zanotował wzrost przychodów o 18 procent, wpływy z reklam wyniosły 727 mln, zaś skorygowany zysk netto spółki osiągnął kwotę 37 mln dol. Serwis po raz pierwszy zrezygnował z podania miesięcznej liczby użytkowników zastępując ją wielkością dziennych użytkowników oglądających reklamy. W II kwartale br. liczba ta wynosiła 139 mln.
W II kwartale br. Twitter zanotował przychody w wysokości 841 mln dol., co oznacza wzrost o 18 proc. rok do roku. W USA przychody spółki wyniosły 455 mln (wzrost o 14 proc.), zaś na rynkach międzynarodowych 386 mln (w górę o 12 proc. rok do roku). Z kolei w ujęciu półrocznym przychody Twittera zamknęły się kwotą przekraczającą 1,62 mld dol., podczas gdy w 2018 r. było to ponad 1,37 mld dol.
Więcej z reklam
W raportowanym okresie wpływy Twittera z reklam wzrosły rok do roku o 21 proc. osiągając poziom 727 mln dol. Większą część tych przychodów wygenerował rynek w USA – 379 mln (wzrost o 29 proc.), podczas gdy w pozostałych częściach świata reklamy zwiększyły przychody o 13 proc. do poziomu 349 mln dol.
W II kwartale br. skorygowany zysk netto Twittera zamknął się kwotą 37 mln dol., co oznacza słabszy wynik z analogicznym okresem ub.r., gdy wyniósł on 58 mln. Koszty uzyskania przychodów przez spółkę wzrosły w raportowanym okresie o 21 proc. do 278 mln dol., wydatki na badania i rozwój pochłonęły 159 mln (więcej o 15 proc. rok do roku), zaś koszty sprzedaży produktów i marketingu po wzroście o 28 proc. zamknęły się na poziomie 240 mln dol.
Liczba użytkowników na nowo
Po raz pierwszy w swojej historii Twitter zrezygnował z podawania miesięcznej liczby aktywnych użytkowników serwisu (MAU). Ostatni raz spółka ujawniła ten parametr w raporcie za I kwartał br., wówczas w ciągu miesiąca z Twittera korzystało 330 mln internautów.
Twitter wyjaśnia, że dla biznesowej przejrzystości będzie podawała w raportach liczbę aktywnych dziennych użytkowników (tzw monetyzowalnych – mDAU), która przekłada się bezpośrednio na przychody serwisu z reklam.
Zgodnie z nowym standardem liczba mDAU w II kwartale br. wynosiła 139 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 14 proc. Liczba monetyzowalnych dziennych użytkowników w USA osiągnęła poziom 29 mln (wzrost o 10 proc.), podczas gdy na rynkach międzynarodowych po wzroście o 15 proc. było to 110 mln internautów.
Akcje w górę
Jak na kwartalne wyniki Twittera zareagowała giełda? Przychylnie. W piątek po zamknięciu notowań na Wall Street akcje serwisu zwiększyły swoją wartość o 8,98proc. osiągając cenę 41,52 dol.
Na optymistyczne nastroje inwestorów wpływ mógł mieć po pierwsze fakt, że na III kwartał br. spółka prognozuje przychody na poziomie od 815 do 875 mln dol., zaś zysk operacyjny ma się zamknąć pomiędzy 45 a 80 mln. Po drugie Twitter po raz siódmy z rzędu wykazał kwartalne zyski, podczas gdy przez poprzednie 10 lat notował wyłącznie straty.
Dołącz do dyskusji: Twitter z rosnącymi przychodami, więcej wpływów z reklam. Serwis ma 139 mln dochodowych użytkowników dziennie
Brak weryfikacji tożsamości zemści się szybko i boleśnie.