„Twój Styl” liderem miesięczników luksusowych po trzech kwartałach 2016. „Elle” z największym wzrostem
W okresie styczeń-wrzesień 2016 liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Elle”, a na czele spadków znalazł się magazyn „Be Active. Dietetyka & Fitness”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku wyniosła 190 784 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało wzrost o 0,45 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 87 143 egz., po spadku o 6,02 proc.
Trzecia pozycja należała do magazynu „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy, po spadku o 1,32 proc., uplasował się na poziomie 71 532 egz. Tytuł ten jednak awansował z 8. lokaty.
Największy wzrost udziału odnotował miesięcznik „Elle” (Grupa Burda), który awansował z miejsca 14. na 13. Jego wynik zwiększył się o 6,15 proc. do 52 008 egz.
Z kolei najwięcej - 40,54 proc. - stracił miesięcznik „Be Active. Dietetyka & Fitness” (Edipresse Polska), którego wynik wyniósł 54 074 egz. W zestawieniu spadł on z lokaty 3. na 11.
I-III kwartał | Dynamika | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twój Styl | 290 554 | 193 541 | 190 784 | 289 955 | 191 614 | 189 933 | 0,45% |
Avanti | 165 589 | 91 926 | 87 143 | 166 616 | 93 407 | 92 724 | -6,02% |
Pani | 137 204 | 80 388 | 71 532 | 136 100 | 72 682 | 72 488 | -1,32% |
Wysokie Obcasy Extra | 134 244 | 76 379 | 70 623 | 134 667 | 78 346 | 69 069 | 2,25% |
Women’s Health | 129 451 | 69 508 | 69 365 | 149 552 | 84 039 | 84 039 | -17,46% |
Uroda Życia | 127 841 | 84 797 | 67 904 | 159 899 | 73 057 | 70 691 | -3,94% |
Zwierciadło | 129 977 | 64 583 | 64 564 | 142 757 | 74 920 | 74 102 | -12,87% |
Cosmopolitan | 143 225 | 62 423 | 62 421 | 160 000 | 79 181 | 78 064 | -20,04% |
Joy | 144 537 | 61 781 | 57 941 | 157 111 | 80 567 | 78 474 | -26,17% |
Grazia | 112 649 | 57 176 | 56 840 | 132 482 | 67 614 | 67 414 | -15,69% |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 102 492 | 56 852 | 54 074 | 134 833 | 90 945 | 90 945 | -40,54% |
Glamour | 123 832 | 56 497 | 53 027 | 114 218 | 66 569 | 66 496 | -20,26% |
Elle | 106 989 | 53 847 | 52 008 | 99 502 | 51 069 | 48 995 | 6,15% |
Hot Moda | 98 559 | 44 571 | 44 554 | 121 429 | 53 639 | 53 633 | -16,93% |
In Style - Edycja Polska | 88 924 | 39 459 | 39 239 | 92 371 | 45 081 | 45 018 | -12,84% |
Harpers Bazaar | 52 284 | 26 366 | 26 308 | 60 500 | 27 950 | 27 889 | -5,67% |
Shape | 37 436 | 15 354 | 15 348 | 42 778 | 21 453 | 20 453 | -24,96% |
We wrześniu 2016 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zwiększyła się o 4,79 proc. do 206 863 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „Uroda Życia” (Edipresse Polska), którego wynik sprzedażowy wyniósł 110 486 egz., po spadku o 3,99 proc. Podium uzupełniają „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), które przed rokiem były jedenaste (95 185 egz., do góry o 35,52 proc.).
Największym wzrostem - o 47,06 proc. do 21 904 egz. - pochwalić się mógł „Shape” (Marquard Media Polska).
Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Glamour” (Grupa Burda) - było to 35,60 proc. do 45 706 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twój Styl | 291 893 | 209 967 | 206 863 | 289 960 | 199 402 | 197 414 | 4,79% |
Uroda Życia | 145 977 | 127 493 | 110 486 | 155 105 | 125 168 | 115 077 | -3,99% |
Wysokie Obcasy Extra | 130 000 | 100 862 | 95 185 | 128 000 | 81 075 | 70 236 | 35,52% |
Avanti | 171 978 | 109 666 | 94 335 | 176 000 | 90 523 | 90 175 | 4,61% |
Pani | 139 982 | 93 671 | 80 471 | 134 996 | 79 750 | 79 550 | 1,16% |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 103 594 | 81 167 | 76 167 | 125 000 | 73 826 | 73 826 | 3,17% |
Cosmopolitan | 139 949 | 69 853 | 69 853 | 160 000 | 106 943 | 96 943 | -27,94% |
Joy | 139 985 | 67 649 | 67 649 | 160 000 | 90 874 | 89 254 | -24,21% |
Zwierciadło | 120 000 | 67 223 | 67 223 | 130 000 | 78 648 | 77 563 | -13,33% |
Women’s Health | 120 352 | 60 334 | 60 334 | 140 500 | 81 644 | 81 644 | -26,10% |
Elle | 103 973 | 57 633 | 57 413 | 94 879 | 55 742 | 53 512 | 7,29% |
Grazia | 95 992 | 55 873 | 55 673 | 119 991 | 66 830 | 66 630 | -16,44% |
Glamour | 115 880 | 45 926 | 45 706 | 119 945 | 71 191 | 70 971 | -35,60% |
In Style - Edycja Polska | 80 983 | 43 090 | 42 870 | 90 000 | 49 033 | 48 813 | -12,18% |
Hot Moda | 90 998 | 41 225 | 41 225 | 120 000 | 62 621 | 62 621 | -34,17% |
Harpers Bazaar | 49 998 | 28 183 | 28 183 | 53 000 | 25 900 | 25 870 | 8,94% |
Shape | 59 983 | 21 904 | 21 904 | 38 000 | 17 895 | 14 895 | 47,06% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem miesięczników luksusowych po trzech kwartałach 2016. „Elle” z największym wzrostem