„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem, a „Wysokie Obcasy Extra” - dwumiesięcznikiem
W okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, zaś wśród dwumiesięczników - magazyn „Wysokie Obcasy Extra” - pokazuje badanie PBC opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od września 2013 roku do lutego 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,79 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,64 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,52 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 1,02 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,86 proc. respondentów (wzrost o 0,18 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym i popularnonaukowym.
>>> Najchętniej czytane tygodniki i dwutygodniki w Polsce (raport)
Miesięczniki | wrzesień 2013 : luty 2014 | wrzesień 2012 : luty 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,79% | 10,64% |
Claudia | 9,52% | 8,50% |
Cztery Kąty | 7,86% | 7,68% |
Murator | 7,14% | 7,21% |
Poradnik Domowy | 7,13% | 7,01% |
Focus | 7,11% | 7,32% |
Kobieta i Życie | 6,80% | 6,70% |
Przepisy Czytelników | 6,65% | 5,37% |
Przyślij Przepis! | 6,65% | 5,81% |
Dobre Rady | 6,49% | 6,03% |
Mój Piękny Ogród | 6,24% | 5,09% |
Świat Kobiety | 6,19% | 5,59% |
Komputer Świat | 5,59% | 5,26% |
Avanti | 5,31% | 4,76% |
Olivia | 5,24% | 5,41% |
National Geographic | 5,23% | 4,93% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 5,08% | 4,42% |
Świat Wiedzy | 5,07% | 4,22% |
Glamour | 4,69% | 3,82% |
Skarb | 4,37% | - |
Działkowiec | 3,98% | 3,61% |
Świat Zdrowia | 3,61% | 3,27% |
Pani | 3,53% | 3,68% |
Moje Mieszkanie | 3,26% | 2,42% |
Mamo To Ja | 3,05% | 3,52% |
Dom & Wnętrze | 2,99% | 2,49% |
CD Action | 2,97% | 2,90% |
Cosmopolitan | 2,83% | 2,57% |
CKM | 2,78% | 2,86% |
Joy | 2,77% | 2,64% |
Moje Gotowanie | 2,60% | 2,12% |
Focus Historia | 2,53% | 2,14% |
Przepis na Zdrowie | 2,49% | 1,70% |
M jak mieszkanie | 2,47% | 1,83% |
Elle | 2,47% | 2,22% |
Auto Motor i Sport | 2,40% | 1,98% |
Uroda | 2,36% | 1,87% |
TopGear | 2,32% | 1,74% |
Auto Świat Poradnik | 2,30% | 1,71% |
Zwierciadło | 2,27% | 2,49% |
PC Format | 2,19% | 2,29% |
Moda na Zdrowie | 2,19% | 2,03% |
Ładny Dom | 2,15% | 1,52% |
Playboy | 2,11% | 2,07% |
Świat Motocykli | 1,93% | 1,59% |
Dobre Wnętrze | 1,93% | 1,87% |
Zdrowie | 1,93% | 1,64% |
Men's Health | 1,92% | 1,68% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,90% | 1,04% |
National. Geographic. Traveler | 1,71% | 1,61% |
Kuchnia | 1,69% | 1,45% |
PC World | 1,68% | 1,64% |
Logo | 1,68% | 1,62% |
Przepis na Ogród | 1,66% | 1,19% |
Twoje Dziecko | 1,55% | 1,70% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,49% | 1,54% |
Dziecko | 1,46% | 1,74% |
Burda | 1,43% | 1,14% |
Forbes | 1,38% | 1,17% |
Wróżka | 1,18% | 1,35% |
InStyle | 1,18% | 1,10% |
Chip | 1,14% | 1,32% |
Cała Ty | 1,09% | - |
Bravo Girl | 1,07% | 1,05% |
Vita | 1,06% | 1,02% |
Twój Maluszek | 0,98% | 1,23% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) | 0,91% | 0,58% |
Podróże | 0,88% | 0,70% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,88% | - |
Shape | 0,88% | 0,67% |
M jak Mama | 0,83% | 0,94% |
Weranda | 0,83% | 0,67% |
Architektura-Murator | 0,69% | 0,55% |
Harper's Bazaar | 0,68% | - |
Voyage | 0,65% | 0,56% |
Sukces | 0,64% | 0,65% |
Twist | 0,55% | 0,82% |
Fun Club | 0,48% | 0,42% |
Żagle | 0,43% | 0,47% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,50 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki | wrzesień 2013 : luty 2014 | wrzesień 2012 : luty 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Wysokie Obcasy Extra | 3,50% | - |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,28% | 2,07% |
Auto Świat 4x4 | 1,86% | 1,32% |
Sól i Pieprz | 0,88% | 0,78% |
Women's Health | 0,69% | - |
Elle Decoration | 0,53% | 0,63% |
Weranda Country | 0,38% | 0,35% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku na losowej próbie 23 112 przypadków i w okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku na losowej próbie 21 515 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od września do grudnia 2013 roku nie był badany miesięcznik: „Cała Ty”, a w okresie od stycznia do lutego 2014 roku - „PC World” i „Vita”, a we wrześniu 2013 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem, a „Wysokie Obcasy Extra” - dwumiesięcznikiem