„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce
W okresie od marca do sierpnia br. wśród wszystkich miesięczników w Polsce liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od marca do sierpnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 12,24 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,67 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,22 proc., która zanotowała spadek o 0,04 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,15 proc. pytanych (spadek o 0,13 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,41 proc., czyli o 0,58 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, ogrodniczym i kulinarnym.
Miesięczniki | marzec 2013 : sierpień 2013 | marzec 2012 : sierpień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 12,24% | 11,67% |
Claudia | 9,22% | 9,26% |
Cztery Kąty | 8,15% | 8,28% |
Focus | 7,41% | 7,99% |
Poradnik Domowy | 6,93% | 7,29% |
Murator | 6,92% | 7,35% |
Mój Piękny Ogród | 6,54% | 5,46% |
Kobieta i Życie | 6,41% | 6,80% |
Dobre Rady | 6,10% | 5,72% |
Przyślij Przepis! | 6,07% | 5,14% |
Świat Kobiety | 6,03% | 5,48% |
Komputer Świat | 5,92% | 5,66% |
Przepisy Czytelników | 5,76% | 5,60% |
Olivia | 5,58% | 5,10% |
National Geographic | 5,49% | 4,98% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 5,35% | 4,82% |
Avanti | 5,04% | 4,86% |
Świat Wiedzy | 4,89% | 4,06% |
Glamour | 4,72% | 3,92% |
Pani | 3,87% | 3,57% |
Działkowiec | 3,73% | 4,65% |
Świat Zdrowia | 3,66% | 2,90% |
Mamo To Ja | 3,17% | 4,31% |
CD Action | 3,05% | 3,01% |
Moje Mieszkanie | 2,91% | 2,64% |
Dom & Wnętrze | 2,90% | 2,68% |
Auto Motor i Sport | 2,87% | 2,48% |
Elle | 2,77% | 2,14% |
CKM | 2,67% | 3,09% |
Cosmopolitan | 2,64% | 2,72% |
Moje Gotowanie | 2,55% | 2,44% |
Joy | 2,52% | 2,92% |
Focus Historia | 2,47% | 1,93% |
PC Format | 2,38% | 2,52% |
M jak mieszkanie | 2,31% | 2,01% |
Zwierciadło | 2,31% | 2,35% |
Skarb | 2,27% | - |
TopGear | 2,26% | 1,77% |
Przepis na Zdrowie | 2,07% | 1,48% |
Uroda | 2,04% | 2,10% |
Ładny Dom | 2,02% | 1,73% |
Playboy | 2,01% | 2,10% |
Auto Świat Poradnik | 1,99% | 1,85% |
Dobre Wnętrze | 1,93% | 1,69% |
Świat Motocykli | 1,93% | 2,01% |
Moda na Zdrowie | 1,84% | 1,80% |
Logo | 1,84% | 1,95% |
PC World | 1,80% | 1,76% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,71% | 1,54% |
Zdrowie | 1,67% | 1,84% |
National. Geographic. Traveler | 1,66% | 1,45% |
Kuchnia | 1,64% | 1,44% |
Men's Health | 1,61% | 1,77% |
Dziecko | 1,50% | 1,87% |
Przepis na Ogród | 1,49% | 1,31% |
Twoje Dziecko | 1,41% | 1,91% |
Forbes | 1,38% | 1,13% |
Chip | 1,30% | 1,42% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,28% | 0,92% |
InStyle | 1,16% | 1,01% |
Burda | 1,15% | 1,29% |
Bravo Girl | 1,14% | 1,29% |
Twój Maluszek | 1,09% |
|
M jak Mama | 1,08% | 1,31% |
Wróżka | 1,06% | 1,33% |
Harper's Bazaar | 0,91% | - |
Vita | 0,88% | 1,05% |
Podróże | 0,85% | 0,75% |
Voyage | 0,81% | 0,68% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,79% | - |
Twist | 0,74% | 0,87% |
Shape | 0,74% | 0,75% |
Hot Moda & Shopping | 0,65% | 0,68% |
Weranda | 0,62% | 0,85% |
Sukces | 0,62% | 0,72% |
Architektura-Murator | 0,60% | 0,47% |
Żagle | 0,43% | 0,46% |
Fun Club | 0,42% | 0,53% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od marca do sierpnia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,21 proc. pytanych, czyli o 0,07 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Dwumiesięczniki | marzec 2013 : sierpień 2013 | marzec 2012 : sierpień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,21% | 2,28% |
Auto Świat 4x4 | 1,98% | 1,85% |
Sól i Pieprz | 0,83% | 1,16% |
Elle Decoration | 0,61% | 0,58% |
Weranda Country | 0,32% | 0,35% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od marca 2013 roku do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od marca do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od marca do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce