SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tydzień w reklamie tv: 218 mln zł, mniej na leki, więcej na żywność

W ostatnim tygodniu stycznia cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 218,1 mln zł. Więcej niż tydzień wcześniej przeznaczono na promowanie żywności, a znacznie mniej na spoty leków i produktów zdrowotnych.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że w czwartym tygodniu stycznia cennikowe wydatki reklamowe w telewizji były o ok. 2,5 mln zł niższe niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). Cennikowe koszty pokazanych spotów leków i produktów zdrowotnych były o 12 mln zł mniejsze niż tydzień wcześniej. Za to na reklamy żywności przeznaczono 4 mln zł więcej.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (23-29 stycznia 2012)
sektor cennikowe wydatki udział proc.
Produkty zdrowotne, leki 51 849 787,20 zł 23,77
Żywność 46 467 245,65 zł 21,31
Telekomunikacja 23 893 502,60 zł 10,96
Rozrywka, kultura 19 493 061,80 zł 8,94
Finanse 16 350 586,65 zł 7,5
Środki osobistej pielęgnacji ciała 16 268 409,80 zł 7,46
Sprzedaż 14 661 948,60 zł 6,72
Motoryzacja, transport 10 078 007,00 zł 4,62
Domowe środki czystości 7 037 101,90 zł 3,23
Usługi 4 565 836,30 zł 2,09
Produkty dla dzieci 3 203 428,00 zł 1,47
Wyposażenie domu i biura 2 861 918,00 zł 1,31
Produkty dla zwierząt 764 153,00 zł 0,35
Inne 514 731,00 zł 0,24
Marketing 54 867,50 zł 0,03
Rolnictwo, ogrodnictwo 19 500,00 zł 0,01
Razem: 218 084 085,00 zł


Polsat i TVN cennikowo zarobiły z reklam po ponad pół miliona złotych więcej niż tydzień wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe TVP 1 spadły w skali tygodnia o prawie 2 mln zł. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (23-29 stycznia 2012)
stacja cennikowe wpływy udział proc.
Polsat 35 667 625,00 zł 16,35
TVN 32 073 385,00 zł 14,71
TVP1 19 627 735,00 zł 9,00
TVP2 14 833 715,00 zł 6,80
Discovery 6 010 160,00 zł 2,76
AXN 5 764 750,00 zł 2,64
VIVA Polska 4 690 370,00 zł 2,15
TVN24 4 682 667,00 zł 2,15
TLC 4 662 320,00 zł 2,14
TV4 4 441 247,50 zł 2,04
TV PULS 3 480 715,00 zł 1,60
Discovery Science 3 195 100,00 zł 1,47
Polo TV 3 162 190,00 zł 1,45
Discovery World 3 160 110,00 zł 1,45
TVN7 3 100 675,00 zł 1,42
TVP INFO 3 037 370,00 zł 1,39
National Geographic 2 955 390,00 zł 1,36
Polsat2 2 831 955,00 zł 1,30
Comedy Central 2 639 115,00 zł 1,21
Animal Planet 2 518 265,00 zł 1,15


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: 218 mln zł, mniej na leki, więcej na żywność

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl