Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży w I kwartale. „Top Gear” z największym spadkiem
W I kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 2,43 proc. i wyniosła 105 305 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 5,41 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 678 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 46 507 egz., po wzroście o 8,78 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 39 201 egz., po spadku o 1,25 proc.
Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 29,76 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 27 164 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
205 264 |
105 321 |
105 305 |
197 205 |
108 008 |
107 933 |
-2,43% |
Auto Świat |
112 629 |
67 761 |
67 678 |
118 174 |
72 673 |
71 552 |
-5,41% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
46 507 |
46 507 |
88 657 |
42 814 |
42 752 |
8,78% |
Auto Świat Poradnik |
66 494 |
39 245 |
39 201 |
67 653 |
39 728 |
39 697 |
-1,25% |
Top Gear |
58 828 |
27 326 |
27 164 |
71 988 |
38 841 |
38 673 |
-29,76% |
Auto Motor i Sport |
49 360 |
24 290 |
24 290 |
52 012 |
26 746 |
26 746 |
-9,18% |
Świat Motocykli |
28 333 |
13 252 |
13 252 |
30 333 |
15 481 |
15 481 |
-14,40% |
Automobilista |
18 067 |
7 265 |
7 245 |
19 367 |
7 717 |
7 666 |
-5,49% |
Classic Auto |
13 986 |
6 551 |
6 551 |
14 367 |
6 989 |
6 989 |
-6,27% |
W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 2,28 proc. do 108 674 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 66 327 egz., po spadku o 7,29 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik”, który przed rokiem był drugi (41 726 egz.; wzrost o 11,20 proc. - największy w zestawieniu). Na drugie miejsce spadło „Auto-Moto” (40 864 egz.; do góry o 5,45 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 25 009 egz.; spadek o 0,23 proc.).
Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 32,93 proc. do 21 188 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
210 234 |
108 741 |
108 674 |
200 910 |
111 325 |
111 205 |
-2,28% |
Auto Świat |
114 220 |
66 410 |
66 327 |
117 642 |
72 753 |
71 546 |
-7,29% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto Świat Poradnik |
66 507 |
41 770 |
41 726 |
64 974 |
37 555 |
37 524 |
11,20% |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
40 864 |
40 864 |
88 000 |
38 752 |
38 752 |
5,45% |
Auto Motor i Sport |
49 340 |
25 009 |
25 009 |
51 999 |
25 067 |
25 067 |
-0,23% |
Top Gear |
46 488 |
21 360 |
21 188 |
61 992 |
31 767 |
31 590 |
-32,93% |
Świat Motocykli |
30 000 |
13 760 |
13 760 |
27 000 |
15 152 |
15 152 |
-9,19% |
Automobilista |
18 000 |
7 336 |
7 336 |
19 200 |
7 712 |
7 712 |
-4,88% |
Classic Auto |
13 957 |
6 651 |
6 651 |
14 300 |
6 903 |
6 903 |
-3,65% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży w I kwartale. „Top Gear” z największym spadkiem