Tylko „Dobry Tydzień” kończy 2015 rok na plusie. „Życie na Gorąco” najbardziej w dół
W 2015 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem w segmencie tygodników yellow utrzymało się „Życie na Gorąco”, które odnotowało największy spadek w zestawieniu. Na ostatniej pozycji znalazł się „Dobry Tydzień”, który jako jedyny odnotował wzrost.
Liderem wśród tygodników yellow (wydawcą wszystkich pism jest Wydawnictwo Bauer) pozostaje „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem w 2015 roku względem 2014 roku zmalała o 5,76 proc. i wyniosła 555 389 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga lokata należała do „Twojego Imperium”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 4,17 proc. do 310 834 egz. Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Rewia”, którego średni wynik sprzedażowy w 2014 roku uplasował się na poziomie 219 832 egz., po spadku o 4,60 proc.
Ostatnią pozycję zajął magazyn „Dobry Tydzień” (również wydawany przez Wydawnictwo Bauer). W ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 165 341 egz., po wzroście o 1,57 proc. - jedynym w zestawieniu. Dane za 2014 rok dotyczą jednak tylko okresu od października do grudnia, bo tytuł wszedł na rynek 27 października 2014 roku.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Życie na Gorąco | 738 485 | 555 389 | 555 389 | 763 992 | 589 337 | 589 337 |
Twoje Imperium | 425 947 | 310 834 | 310 834 | 440 686 | 324 375 | 324 375 |
Rewia | 323 308 | 219 832 | 219 832 | 334 312 | 230 440 | 230 440 |
Świat & Ludzie | 293 199 | 187 104 | 187 104 | 297 582 | 195 638 | 195 638 |
Na Żywo | 281 916 | 180 084 | 180 084 | 283 585 | 181 250 | 181 250 |
Dobry Tydzień | 270 966 | 165 341 | 165 341 | 310401 | 162783 | 162783 |
W grudniu 2015 roku liderem również było „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 502 608 egz., po spadku w porównaniu do grudnia 2014 roku o 9,30 proc. - największym w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „Twojego Imperium” (290 734 egz.; w dół o 1,97 proc.), a trzecie - do „Rewii” (214 835 egz.; do góry o 2,18 proc.).
W tym ujęciu „Dobry Tydzień” awansował z szóstej na piątą lokatę ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 177 738 egz. Jego wynik zwiększył się tutaj najbardziej w zestawieniu, bowiem o 11,83 proc.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Życie na Gorąco | 684 793 | 502 608 | 502 608 | 750 306 | 554 113 | 554 113 |
Twoje Imperium | 399 476 | 290 734 | 290 734 | 418 878 | 296 590 | 296 590 |
Rewia | 304 942 | 214 835 | 214 835 | 311 932 | 210 251 | 210 251 |
Świat & Ludzie | 286 192 | 187 083 | 187 083 | 303258 | 204846 | 204846 |
Dobry Tydzień | 287 430 | 177 738 | 177 738 | 292 884 | 158 937 | 158 937 |
Na Żywo | 276 188 | 174 000 | 174 000 | 293 939 | 189 486 | 189 486 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Dobry Tydzień” kończy 2015 rok na plusie. „Życie na Gorąco” najbardziej w dół
Trzeba było chodzić na zajęcia z historii prasy.