Tylko kanały informacyjne Polsatu zyskały w sierpniu widzów
W sierpniu br. większą widownię niż rok wcześniej miały dwie stacjeinformacyjne: Polsat News i TV Biznes, natomiast w dół poszłaoglądalność TVP Info, TVN 24, Superstacji i TVN CNBC Biznes.
Lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacja TVPInfo, przyciągała w zeszłym miesiącu średnio codziennie287,8 tys. widzów, czyli o 2,08 proc. mniej niż w analogicznymmiesiącu ub.r., a jej udział w rynku spadł z 5,87 proc. do 5,76proc. Podobny spadek zanotowała też TVN 24 - jejwidownia zmniejszyła się o 3,14 proc. do 157,3 tys. osób, a udziałzmalał o 0,09 pkt proc. do 3,15 proc. TVP info i TVN 24 miały też wsierpniu niższe widownie niż w lipcu, a w tym ujęciu większy spadekzanotowała stacja informacyjna z Grupy TVN (wniósł on 9,82 proc.) -wynika z danych AGB Nielsen Media Research dlaWirtualnemedia.pl.
Wzrost zanotował znajdujący się na pozycji trzeciej PolsatNews, który w sierpniu br. oglądało średnio 18,8 tys.widzów, czyli aż o 61,56 proc. więcej niż rok wcześniej, a udziałstacji wzrósł z 0,23 proc. do 0,38 proc. Dalej jednak kanał ten maponad osiem razy mniejszą widownią niż konkurencyjna TVN 24, przyzasięgu technicznym mniejszym jedynie dwa razy (szczegółowe dane ozasięgach na dole).
Z kolei czwarta w rankingu Superstacja straciła wsierpniu br. relatywnie najwięcej widzów ze wszystkich kanałówinformacyjnych. Jej oglądalność bowiem spadła o 31,35 proc. iwyniosła zaledwie 8,2 tys. widzów, a udział w rynku zmniejszył sięz 0,24 proc. do 0,16 proc. Warto też podkreślić, że rok temuSuperstacja i Polsat News cieszyły się niemal tak samąwidownią.
Wśród kanałów biznesowych, podobnie jak wpoprzednich miesiącach, zyskała TV Biznes - jej widownia wzrosła wsierpniu br. o 14,78 proc. do 2,2 tys. osób, ale udział w rynkupozostał na tym samym poziomie wynoszącym 0,04 proc. W dół znówposzła oglądalność TVN CNBC Biznes, która zmalała o 25,71 proc. do1,7 tys. widzów, spadł też udział w rynku tego kanału - z 0,04proc. do 0,03 proc. Warto jednak dodać, że stacja ta miała wsierpniu br. wyższą aż o 36,05 proc. widownię niż w lipcubr.
Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych wsierpniu br.
Dołącz do dyskusji: Tylko kanały informacyjne Polsatu zyskały w sierpniu widzów