„Tylko muzyka” straciła 300 tys. widzów. 35 mln zł z reklam
Ósmą edycję show “Tylko muzyka” oglądało średnio 2,43 mln widzów, o 290 tys. mniej, niż emitowaną w analogicznym okresie ub.r. szóstą odsłonę widowiska. Polsat w czasie nadawania formatu był wiceliderem rynku, a wpływy reklamowe wyniosły 34,93 mln zł.
Program „Tylko muzyka. Must be the music 8” nadawany był w Polsacie w niedziele o 20.00, w okresie od 14 września do 23 listopada 2014 roku. Z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia widownia talent-show wyniosła 2,43 mln widzów. Przełożyło się to na 14,55 proc. udziału wśród wszystkich oglądających oraz 15,17 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie najwięcej widzów miał odcinek z 5 października br., który oglądało 2,83 mln osób.
Trzy topowe odcinki „Tylko muzyki 8”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
05-10-2014 |
2 836 843 |
16,93% |
19-10-2014 |
2 719 146 |
16,34% |
28-09-2014 |
2 576 859 |
15,88% |
Ósma seria talent-show gromadziła o 290 tys. widzów mniej, niż nadawana rok wcześniej szósta edycja „Tylko muzyki”. Oglądało ją bowiem 2,72 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 17,14 proc. i 19,07 proc. (dowiedz się więcej).
Nieco większą oglądalność od zakończonej właśnie edycji programu miała też nadawana wiosną siódma odsłona show - jej wynik to 2,48 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 14,86 proc. i 16,56 proc. (zobacz szczegóły).
Polsat w paśmie nadawania „Tylko muzyki 8” był wiceliderem rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów. Pierwsze miejsce należało do TVP1 z wynikiem 17,34 proc. Stacja ta nadawała w tym paśmie głównie „Pogodę”, „Blondynkę” i program „Rolnik szuka żony”. Trzecią pozycję zajął TVN (13,44 proc. - „MasterChef” i „Lekarze”), a czwartą - TVP2 (6,14 proc. - programy kabaretowe i „Czas honoru”).
Wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat również uplasował się na drugim miejscu, ale liderem był już jednak TVN.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 |
2 893 257 |
17,34% |
11,38% |
Polsat - Tylko muzyka 8 |
2 427 623 |
14,55% |
15,17% |
TVN |
2 242 216 |
13,44% |
16,01% |
TVP2 |
1 023 806 |
6,14% |
5,92% |
Wpływy reklamowe z odcinków ósmej edycji muzycznego programu wyniosły 34,93 mln zł, czyli zdecydowanie mniej od przychodów szóstej serii, które osiągnęły wartość 53,9 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W finałowym odcinku programu „Must be the music. Tylko muzyka” zwyciężył zespół Besides, który wygrał 100 tys. zł oraz możliwość wystąpienia podczas koncertu sylwestrowego w Polsacie.
Telewizja Polsat planuje wiosną 2015 roku pokazać dziewiątą edycję „Tylko muzyki”. Stacja rozpoczęła już poszukiwania uczestników do niej w internetowym castingu (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Tylko muzyka” straciła 300 tys. widzów. 35 mln zł z reklam