Uber chce dbać o bezpieczeństwo. Wkrótce wprowadzi nową funkcjonalność
Firma Uber, świadcząca usługi pośredniczenia przejazdów za pośrednictwem aplikacji chce zadbać o bezpieczeństwo swoich pasażerów. Wkrótce wprowadzi nową funkcjonalność: jeśli pojazd zatrzyma się na dłuższą chwilę w czasie jazdy, platforma sama wyśle zapytanie czy z pasażerem wszystko w porządku.
Od kilku miesięcy w aplikacji Uber dodawane są nowe funkcjonalności, które mają służyć poprawie bezpieczeństwa jej użytkowników. Do tej pory wprowadzono m.in. przycisk bezpieczeństwa, dzięki któremu pasażer automatycznie połączy się z numerem 112, a na ekranie zobaczy dokładne dane dotyczące swojej lokalizacji. W aplikacji dodano także opcję zaufanych kontaktów, w ramach której jednym kliknięciem można przekazać informacje na temat swojego położenia. Wprowadzono również opcję „zawsze wiesz, z kim jedziesz” – powiadomienia push, które przypominają o sprawdzeniu numerów tablic rejestracyjnych oraz wizerunku kierowcy. Z kolei kierowca otrzymuje na bieżąco powiadomienia na temat prędkości z którą się porusza oraz informację o jej przekroczeniu.
W ramach Centrum Bezpieczeństwa - podczas przejazdu, po kliknięciu w tarczę, użytkownik ma dostęp do wszystkich funkcji bezpieczeństwa, a jego dane osobowe są poufne.
Podczas konferencji prasowej Uber zapowiedział, że wkrótce wprowadzi nową funkcję – kiedy pojazd zatrzyma się na dłużej niż moment, aplikacja będzie sama dopytywać go, czy wszystko w porządku.
Uber sprawdził, jak jeżdżą kobiety
Firma wraz z ogłoszeniem nowej funkcjonalności przeanalizowała także dane dostępne w aplikacji i sprawdziła, jak w Polsce podróżują kobiety. Spośród wszystkich przejazdów to 39 proc. zostało zamówionych przez panie.
Po zsumowaniu łącznej liczby kilometrów, które przejechały, przemierzyły one dystans równy 250 odległościom z Ziemi na Księżyc i z powrotem.
Pasażerki najczęściej zamawiają przejazdy przy użyciu aplikacji w dni powszednie, w godzinach 7.00-9.00 oraz 18.00-19.00 oraz w weekendy w godzinach 19.00-20.00 i 22.00-3.00.
W 2016 roku Uber otworzył Centrum Doskonałości (Center of Excellence) w Krakowie. Na jego działalność przeznaczył 40 milionów złotych, z czego większość - na kwestie związane z bezpieczeństwem. W tym roku firma zainwestowała kolejne 26 milionów w rozwój CoE, gdzie są analizowane wszystkie zgłoszenia dotyczące m.in. kwestii bezpieczeństwa.
Dołącz do dyskusji: Uber chce dbać o bezpieczeństwo. Wkrótce wprowadzi nową funkcjonalność