Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. 4Life Direct z największym budżetem, w dół Proama i Liberty
Firmy ubezpieczeniowe wydały w styczniu br. na reklamę w mediach pozainternetowych 25 proc. mniej niż rok temu. Znacznie ograniczyły nakłady na wszystkie kanały komunikacji oprócz outdooru i gazet. Liderem wydatków był 4Life Direct, a ich największy wzrost zanotowała Uniqa.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. firmy ubezpieczeniowe zainwestowały na reklamy w mediach pozainternetowych 20,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 25,5 proc. mniej niż w styczniu 2014 roku.
W porównaniu z ub.r. wydatki w telewizji zmalały o 31,5 proc. - do 15,3 mln zł, w radiu - o 17,3 proc., do 762 tys. zł. Mniej na reklamach tej branży zarobiły też magazyny (spadek o 54,3 proc., do 958,3 tys. zł) i kina (spadek o 18,9 proc., do 1,9 mln zł).
Wzrosły natomiast wydatki reklamowe ubezpieczycieli w gazetach (o 66,6 proc., do 375,2 tys. zł) i na outdoorze (aż 20-krotnie - z 70,7 tys. zł do 1,45 mln zł)
Cennikowe wydatki reklamowe ubezpieczycieli (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2014 | I 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 22 285 650 zł | 15 265 033 zł | -31,5 |
Radio | 921 358 zł | 761 929 zł | -17,3 |
Gazety | 225 150 zł | 375 172 zł | 66,6 |
Magazyny | 2 095 055 zł | 958 253 zł | -54,3 |
Outdoor | 70 665 zł | 1 448 671 zł | 1950,1 |
Kina | 2 286 631 zł | 1 854 655 zł | -18,9 |
Indoor | b.d. | 105 350 zł | - |
Razem | 27 884 509 zł | 20 769 063 zł | -25,5 |
Liderem wydatków reklamowych jest firma 4Life Direct, której cennikowy budżet w styczniu br. wyniósł 3,9 mln zł (2,1 proc. więcej niż rok temu). Ten reklamodawca promuje głównie ubezpieczenia na życie.
Drugą pod względem wydatków reklamowych firmą była w styczniu firma Ceska Pojistovna, właściciel marki Proama. Na wsparcie tego brandu wydała ponad 2,9 mln zł. Od stycznia br. obsługą mediową tej firmy zajmuje się dom mediowy Carat Polska. W jednej z ostatnich kampanii ubezpieczyciel ten promował profesjonalizm i rolę doradczą swoich agentów.
Trzeci w zestawieniu był Prudential Polska - na wsparcie reklamowe przeznaczył w styczniu blisko 2,6 mln zł. Firma ta w kampanii mówi m.in. o spełnianiu obietnic wobec potomków swoich przedwojennych klientów.
Cennikowe wydatki reklamowe ubezpieczycieli (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2014 | I 2015 | zmiana proc. |
4LIFE DIRECT | 3 855 222 zł | 3 935 009 zł | 2,1 |
CESKA POJISTOVNA/ Proama | 3 389 497 zł | 2 940 487 zł | -13,2 |
PRUDENTIAL POLSKA | b.d. | 2 576 745 zł | b.d. |
LIBERTY | 2 389 066 zł | 2 264 924 zł | -5,2 |
UNIQA TU | 81 550 zł | 2 153 202 zł | 2540,3 |
Firma ubezpieczeniowa Liberty, która od jesieni ub.r. reklamuje się z udziałem Bogusława Wołoszańskiego a w obecnej kampanii wykorzystuje gwarę śląską wydała na reklamy 2,3 mln zł.
Największy wzrost wydatków reklamowych w skali roku zanotowało Towarzystwo Ubezpieczeniowe Uniqa, które w styczniu br. zainwestowało w promocję w mediach 2,2 mln zł wobec zaledwie 82 tys. zł rok wcześniej. Gwiazdą ubiegłorocznych kampanii tej firmy był Jerzy Janowicz.
Dołącz do dyskusji: Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. 4Life Direct z największym budżetem, w dół Proama i Liberty