SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. 4Life Direct z największym budżetem, w dół Proama i Liberty

Firmy ubezpieczeniowe wydały w styczniu br. na reklamę w mediach pozainternetowych 25 proc. mniej niż rok temu. Znacznie ograniczyły nakłady na wszystkie kanały komunikacji oprócz outdooru i gazet. Liderem wydatków był 4Life Direct, a ich największy wzrost zanotowała Uniqa.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. firmy ubezpieczeniowe zainwestowały na reklamy w mediach pozainternetowych 20,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 25,5 proc. mniej niż w styczniu 2014 roku.

W porównaniu z ub.r. wydatki w telewizji zmalały o 31,5 proc. - do 15,3 mln zł, w radiu - o 17,3 proc., do 762 tys. zł. Mniej na reklamach tej branży zarobiły też magazyny (spadek o 54,3 proc., do 958,3 tys. zł) i kina (spadek o 18,9 proc., do 1,9 mln zł).

Wzrosły natomiast wydatki reklamowe ubezpieczycieli w gazetach (o 66,6 proc., do 375,2 tys. zł) i na outdoorze (aż 20-krotnie - z 70,7 tys. zł do 1,45 mln zł)

Cennikowe wydatki reklamowe ubezpieczycieli (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2014

I 2015

zmiana proc.

Telewizja

22 285 650 zł

15 265 033 zł

-31,5

Radio

921 358 zł

761 929 zł

-17,3

Gazety

225 150 zł

375 172 zł

66,6

Magazyny

2 095 055 zł

958 253 zł

-54,3

Outdoor

70 665 zł

1 448 671 zł

1950,1

Kina

2 286 631 zł

1 854 655 zł

-18,9

Indoor

b.d.

105 350 zł

-

Razem

27 884 509 zł

20 769 063 zł

-25,5


Liderem wydatków reklamowych jest firma 4Life Direct, której cennikowy budżet w styczniu br. wyniósł 3,9 mln zł (2,1 proc. więcej niż rok temu). Ten reklamodawca promuje głównie ubezpieczenia na życie.

Drugą pod względem wydatków reklamowych firmą była w styczniu firma Ceska Pojistovna, właściciel marki Proama. Na wsparcie tego brandu wydała ponad 2,9 mln zł. Od stycznia br. obsługą mediową tej firmy zajmuje się dom mediowy Carat Polska. W jednej z ostatnich kampanii ubezpieczyciel ten promował profesjonalizm i rolę doradczą swoich agentów.

Trzeci w zestawieniu był Prudential Polska - na wsparcie reklamowe przeznaczył w styczniu blisko 2,6 mln zł. Firma ta w kampanii mówi m.in. o spełnianiu obietnic wobec potomków swoich przedwojennych klientów.

Cennikowe wydatki reklamowe ubezpieczycieli (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2014

I 2015

zmiana proc.

4LIFE DIRECT

3 855 222 zł

3 935 009 zł

2,1

CESKA POJISTOVNA/ Proama

3 389 497 zł

2 940 487 zł

-13,2

PRUDENTIAL POLSKA

b.d.

2 576 745 zł

b.d.

LIBERTY

2 389 066 zł

2 264 924 zł

-5,2

UNIQA TU

81 550 zł

2 153 202 zł

2540,3


Firma ubezpieczeniowa Liberty, która od jesieni ub.r. reklamuje się z udziałem Bogusława Wołoszańskiego a w obecnej kampanii wykorzystuje gwarę śląską wydała na reklamy 2,3 mln zł.

Największy wzrost wydatków reklamowych w skali roku zanotowało Towarzystwo Ubezpieczeniowe Uniqa, które w styczniu br. zainwestowało w promocję w mediach 2,2 mln zł wobec zaledwie 82 tys. zł rok wcześniej. Gwiazdą ubiegłorocznych kampanii tej firmy był Jerzy Janowicz.

Dołącz do dyskusji: Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. 4Life Direct z największym budżetem, w dół Proama i Liberty

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hm
dziwnie wyliczona różnica w gazetach..
odpowiedź