Unilever i Nestlé zobowiązują się do dobrowolnej opłaty za reklamę ekologiczną
Unilever i Nestlé są pierwszymi marketerami, którzy zobowiązali się do zapłacenia ekologicznej opłaty w wysokości 0,25 proc. kosztów produkcji reklamy.
Kilka agencji zobowiązało się już do pobierania opłaty, w tym Adam & Eve / DDB, Havas UK, Havas Studios i Mullen Lowe Group (reprezentująca IPG). Zbiórkę wspierają również agencje Publicis Groupe UK.
Fundusze trafią do Stowarzyszenia Reklamowego, odgałęzienia AdGreen, które we wrześniu br. ma uruchomić kalkulator emisji dwutlenku węgla. Narzędzie ma umożliwiać agencjom reklamowym, firmom produkcyjnym i usługowym wspólne wprowadzanie informacji o działaniach podjętych w celu stworzenia kampanii reklamowej, umożliwiając zespołom spójne mierzenie śladu węglowego w produkcji reklamowej.
Opiera się on na kalkulatorze emisji dwutlenku węgla Bafty o nazwie Albert, opracowanym w 2011 roku dla przemysłu filmowego i telewizyjnego.
Jo Coombes, dyrektor projektu AdGreen, powiedział: - Kalkulator pokaże, ile węgla przypisuje się do jakiego rodzaju działalności, który dostawca wygenerował najwięcej dwutlenku węgla pod względem śladu środowiskowego w tej kampanii, a także zapewni markom i spółkom holdingowym widoczność śladów węglowych.
Narzędzie to jest kluczową funkcją Ad Net Zero, wspieraną przez branżę marketingową, w tym Adam & Eve / DDB, Havas, Mullen Lowe, Sky, Unilever i holding WPP, która wzywa branżę do zmniejszenia wpływu emisji dwutlenku węgla do zera do 2030 roku.
- Aby osiągnąć zerową emisję netto, musimy zająć się każdym aspektem naszego śladu węglowego, w tym produkcją reklam - powiedział Sebastian Munden, wiceprezes i dyrektor generalny Unilever UK & Ireland oraz przewodniczący Ad Net Zero. - AdGreen będzie istotnym krokiem w tym kierunku i pomoże wszystkim reklamodawcom, dużym i małym, przemyśleć i zarządzać śladem węglowym rzeczywistej produkcji i kręceniem reklam oraz osiągnąć zero netto w ukierunkowany i mierzalny sposób.
Dobrowolna opłata pobierana od reklamodawców ma przyczynić się do pokrycia kosztów zasobów, narzędzi i szkoleń zapewnianych przez AdGreen. Dzięki współpracy agencje i marki mogą śledzić i rozumieć swój wpływ na emisję dwutlenku węgla w ramach swoich obowiązków związanych z osiągnięciem celu do 2030 r.
Agencje i partnerzy produkcyjni będą musieli zgłosić swój zamiar pobierania opłat, rejestrując się w witrynie AdGreen. Podobnie reklamodawcy, którzy chcą wesprzeć inicjatywę, mogą zgłosić chęć uiszczenia opłaty.
Dołącz do dyskusji: Unilever i Nestlé zobowiązują się do dobrowolnej opłaty za reklamę ekologiczną